عبدالله: بحث شرکت طالبان در حکومت به زودی مطرح خواهد شد

© Photo / AA / AAرئیس اجراییه افغانستان
رئیس اجراییه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این اظهارات عبدالله عبدالله در حالی مطرح می‌شوند که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان باردیگر به کابل آمده‌است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از رسانه های خبری کابل، در زمینه تلاش‌های ایالات متحده برای کشانیدن طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان و پخش گزارش‌ها دربارۀ احتمال ایجاد حکومت موقت در این کشور، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه می‌گوید که ایجاد حکومت موقت اصلأ مطرح بحث نیست. 

عبدالله عبدالله با زلمی خلیلزاد دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
دعوت از رهبران حکومت وحدت ملی برای شرکت در نشست قطر

آقای عبدالله که روز گذشته در نشست شورای وزیران سخن می‌زد، افزود که درصورت آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با حکومت افغانستان، بحث مشارکت این گروه در حکومت مطرح بحث خواهد بود.
او تأکید کرد که در شرایط کنونی ایجاد حکومت موقت در افغانستان به سود مردم نیست: "بحث‌هایی در مورد تشکیل حکومت موقت شنیده می‌شود؛ حکومت موقت، ایجاد یک وضعیت موقت یا صرف آوردن حکومت موقت، هیچ مورد بحث نیست".
رئیس اجراییه گفت، باز هم تکرار می‌کنم که یک زمانی‌که دوطرف با هم نشست داشته باشند و گفت‌وگوها صورت بگیرد و در جریان گفت‌وگوها روی همه مسایل توافق صورت بگیرد از قدم اول تا آخرین قدمی‌که برای تأمین صلح پایدار ضرورت است، در این میان بحث مشارکت به میان می‌آید، بحث همکاری به میان می‌آید و بحث‌های مختلف است که یک مرحله جدا است.
رییس اجراییه، به این باور است که انتخابات و صلح نباید بسیار باهم آمیخته شوند و دربارۀ هرموضوع درجای آن بحث شود: "اگر دو مسله را که روند انتخابات و گفت‌وگوها است، بسیار با هم مرتبط بسازیم شاید که در رسیدن با سکتگی در کار روبه‌رو خواهیم شد. به این نسبت بسیار مهم است که روی هر دو در جایش و محلش تمرکز صورت بگیرد.".
این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می‌شوند که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان باردیگر به کابل آمده‌است.
آقای خلیل‌زاد، در دیدار با مقام‌های حکومت افغانستان روی ضرورت پیشرفت در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده‌است.
در همین حال، عبدالله عبدالله، می‌گوید که قدم‌های برای تشکیل هیئتی همه‌شمول برای مذاکرات صلح برداشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала