تکذیب خبر استعفای وزیر مخابرات

© Photo / mcit / mcitتکذیب خبر استعفای وزیر مخابرات
تکذیب خبر استعفای وزیر مخابرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع نزدیک به شهزادگل آریوبی در تماس با خبرگزاری اسپوتنیک، خبر نشر شده در مورد احتمال استعفای آقای آریوبی از وزارت مخابرات را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، منبع افزود که خبر استعفای وزیرمخابرات به هیچ عنوان حقیقت ندارد. پیش این روزنامۀ هشت صبح به نقل از یک منبع معتبر حکومتی مدعی شده بود که شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، از سمت خود استعفا می‌دهد.
منبع این روزنامه گفته است که قرار است به زودی وزارت مخابرات با اداره مرکزی احصائیه و معلومات مدغم شود. تا هنوز منابع حکومتی به صورت رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند.
رییس جمهور غنی در ماه اسد سال ۱۳۹۶ در فرمانی شهزادگل آریوبی را به عنوان سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی معرفی کرد و مجلس نماینده‌گان نیز در اواسط قوس همین سال برای او رأی اعتماد داد. آقای آریوبی پس از برکناری و تعلیق وظیفه عبدالرزاق وحیدی به این سمت گماشته شد.

ارگ ریاست جمهوری در ماه جدی ۱۳۹۵ وظیفه آقای وحیدی را به تعلیق درآورده بود که این تعلیق برای هفت ماه ادامه یافت. تصمیم در مورد تعلیق وظیفه آقای وحیدی پس از بررسی هیأت تحقیقاتی ارگ ریاست جمهوری از امور کاری وزارت مخابرات گرفته شده بود.

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری کشور نیز پیش از آن در ماه دلو سال ۱۳۹۵ اعلام کرده بود که وزارت مخابرات در مبارزه با فساد ناکام بوده است و این وزارت نتوانسته است سیستمی برای شفاف‌سازی جمع‌آوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی ایجاد کند.
در این اواخر وزارت مخابرات و اداره تنظیم خدمات مخابراتی که در چارچوب این وزارت کار می‌کند، با اعتراضات گسترده مردمی در پیوند به بی‌کیفیت بودن خدمات شبکه‌های مخابراتی روبه‌رو بوده‌اند. بیش از یک ماه می‌شود که شماری از شهروندان، در کارزار اعتراضی «اترا کجاست؟» در شبکه‌های اجتماعی از اداره اترا خواهان نظارت بر کیفیت خدمات مخابراتی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала