در خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده راکتی ایران از سازمان ملل

© REUTERS / farsnews.comدر خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده راکتی ایران از سازمان ملل
در خواست بریتانیا، فرانسه و آلمان در خصوص شفاف سازی پرونده راکتی ایران از سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا، فرانسه و آلمان از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا این سازمان گزارش کامل و جامعی درباره فعالیت های راکتی بالستیک ایران تهیه نماید.
راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار گزارش جامع درباره راکت های ایران شدند.

 این سه کشور در نامه مشترک به نماینده این سازمان اعلام نمودند، که راه اندازی فضاپیمای جدید توسط ایران و همچنین رونمایی از دو راکت جدید بالستیک توسط این کشور مخالف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. 

در این راستا، بریتانیا، فرانسه و المان خواستار گزارش سازمان ملل درباره «فعالیت های راکتی بالستیک ایران» شدند. 

پیش از این در خبر ها آمده بود، که گشایش خط تولید راکت هوا به هوای فکور، ارتقا 10 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22، رونمایی از نسل جدید راکت بالستیک فاتح 110 با نام «فاتح مبین»،پهپاد هد هد با بر 100 کیلومتر، رونمایی از «پهپاد اخلالگر»، گشایش خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی «کوثر»، توپ سراج، رونمایی از خودروی زرهی «طوفان» ، الحاق، ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران، راکت‌های ضدزره ایرانی با نام توفان3-M و توفان 7 از دستاوردهای ایران در سال گذشته است. همچنین می‌توان از نخستین موتور واترجت ایرانی و راکت کروز ضدسطحی جاسک 2 بعنوان آخرین دستاوردهای نیروهای مسلح ایران در سال گذشته نام برد.

یادآوری می کنیم، که وزیر خارجه فرانسه امروز با تاکید بر حفظ برجام گفت: باید بپذیریم که تهدیدهای برنامه راکتی ایران رو به رشد است و باید آن را کاهش دهیم.

ژان ایو لودریان روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: در مساله برنامه هسته ای ایران دو هدف حفظ برجام و موافقت برای نظارت دراز مدت بر برنامه هسته ای این کشور را دنبال می کنیم. هیچ موردی وجود ندارد که قبول کنیم ایران سلاح هسته ای به دست آورد.
اظهارات این وزیر فرانسوی که پیش از این هم مطرح شده بود در حالی است که امریکا با خروج یکجانبه، غیرقانونی و خلاف قطعنامه شورای امنیت، مشکلات جدی را بر سر راه برجام قرار داده است اما لودریان به آن اشاره ای نداشت.
وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: باید بپذیریم که تهدید برنامه راکتی ایران را کاهش دهیم که با وجود درخواست های این شورا رو به رشد است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала