بلاروس آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است

© Photo / Dr.A / Dr.Aبلاروس آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است
بلاروس آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ اجرائیه افغانستان می‌گوید که یکی از تعهدات ما در جريان سفر به بلاروس داير شدن جلسه کمیسیون مشترک و بحث در مورد روابط ميان دو کشور بود که تفاهم‌نامه‌های آن در جریان سفر آقاى يوتيپن به امضا می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرائیه افغانستان امروز با پاول یوتیپن، وزیر صنایع کشور بلاروس دیدار کرد.

رئیس‌ اجرایی کشور می‌گوید که یکی از تعهدات ما در جريان سفر به بلاروس داير شدن جلسه کمیسیون مشترک و بحث در مورد روابط ميان دو کشور بود که تفاهم‌نامه‌های آن در جریان سفر آقاى يوتيپن به امضا می‌رسد.

رییس‌جمهور بلاروس وعبدا لله عبدا لله - اسپوتنیک افغانستان
رییس‌جمهور بلاروس: «علاقه خاص به افغانستان دارم».

وزیر صنایع بلاروس گفت: این شما بودید که با سفرتان به بلاروس در سال 2017 اساس همکاری و روابط تجارتی میان دو کشور را گذاشتيد. ما می‌دانيم كه از تخنیک و تولیدات بلاروس در افغانستان استفاده می‌شود و علاقمندی استفاده از تولیدات ما با درنظرداشت وضعیت اقلیمی افغانستان وجود دارد. بلاروس آماده است در هربخشی که شما علاقمند باشید سرمایه‌گذاری كند.

وزیر صنایع بلاروس اضافه کرد: ما آماده هستیم محصلان افغانستان را در عرصه آموزش تخنیک‌ و تولیدات بلاروس به صورت رایگان در تاجیکستان آموزش بدهیم و نمایندگی بانک ملی بلاروس را در افغانستان به خاطر سهولت تجارت میان دو کشور باز كنيم. همچنان ما آماده هستیم به افغانستان تراکتور صادر نماییم و تراکتورهای موجود در کشور را ترمیم و در بخش اطفاییه که یکی از ضرورتهاى اساسی افغانستان می‌باشد کمک نماییم.

آقای یوتیپن گفت که بلاروس آماده است تولیدات افغانستان را وارد و تلاش ‌کند تا مبادلات اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала