دروغ ترامپ در مورد زادگاه پدرش

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر دروغ ترامپ در مورد زادگاه پدرش
دروغ ترامپ در مورد زادگاه پدرش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، محل زادگاه خود را اروپا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بار دیگر و برای چهارمین بار در کمتر از یکسال در خصوص زادگاه پدرش دروغ گفت و مدعی شد پدرش متولد آلمان بوده است.
وی در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: آلمان تنها بخش اندکی از تولید ناخالص ملی خود را برای مسئله دفاع در چارچوب ناتو اختصاص می‌دهد و این مسئله‌ای غیرمنصفانه است. منظور من این است که واقعا آلمان سهم عادلانه خود را پرداخت نمی‌کند. من احترام زیادی برای آنگلا مرکل و کشورش قائلم.
ترامپ در ادامه گفت: پدر من آلمانی بود. او در مکانی جالب در آلمان به دنیا آمد و به همین خاطر، من احساس خوبی نسبت به آلمان دارم.
ظهارات خلاف واقع رئیس جمهور امریکا در خصوص زادگاه پدرش در حالی بیان می‌شود که «فِرد ترامپ» پدر رئیس جمهور امریکا متولد محله «برانکس» در شمال شهر نیویورک در سال ۱۹۰۵ بوده است؛ هرچند اجداد ترامپ متولد اروپا بوده اند و بعدا به آمریکا مهاجرت کرده اند.
طبق اعلام روزنامه واشنگتن پست و پایگاه خبری بازفید، این، دست کم چهارمین بار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص زادگاه پدرش سخنانی خلاف واقع را بیان می کند. ترامپ سال گذشته نیز به هنگام گفتگو در خصوص مسائل تجاری در اروپا در شبکه فاکس نیوز در این خصوص دروغ گفت. وی پس از مورد انتقاد قرار گرفتن از سوی اتحادیه اروپا گفت: حالا ما اتحادیه اروپا را دوست داریم. شما می دانید، من سالهای پیش آنجا بودم و این بدان دلیل است که پدرم متولد اتحادیه اروپاست.
وی همچنین این ادعای خود را بار دیگر در شبکه سی بی اس مطرح کرد و گفت: فراموش نکنید پدر و مادر من متولد حوزه اتحادیه اروپا بوده اند. مادر من اسکاتلندی و پدر من آلمانی بوده است و شما می دانید من این کشورها را دوست دارم.
ترامپ همچنین این ادعای خود را در نشست ناتو در بلژیک تکرار کرد و خطاب به جمعیت گفت: پدر من آلمانی بوده است و هردو پدر و مادرم، متولد حوزه اتحادیه اروپا بوده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала