صدراعظم بریتا نیا خواستار تمدید مهلت برکسیت شد

© REUTERSصدراعظم بریتا نیا خواستار تمدید مهلت برکسیت شد
صدراعظم بریتا نیا خواستار تمدید مهلت برکسیت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر بریتانیا عصر روز سه شنبه گفت که بعد از ساعتها گفتگو با وزرای کابینه به این نتیجه رسیده است که از اتحادیه اروپا بخواهد تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بار دیگر تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل یورو نیوز، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا گفت که خروج با توافق بهترین گزینه برای بریتانیا است و به همین دلیل او بار دیگر درخواست تمدید ماده ۵۰ پیمان لیسبون را مطرح می کند.
ترزا می همچنین گفت که قصد دارد با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا (اپوزیسیون) ملاقات کند تا بر سر یک طرح جدید برای خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسند.
درخواست ترزا می برای تمدید تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمانی مطرح شد که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه ساعتی پیش از سخنان ترزا می، به عدم تصمیم گیری بریتانیا درباره برکسیت واکنش نشان داد و گفت که اتحادیه اروپا نمی تواند بطور دائم «گروگان» بحران سیاسی بریتانیا باشد.
رئیس جمهوری فرانسه گفت که عدم ارائه یک برنامه جایگزین معتبر برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا ۱۰ آوریل (یک هفته دیگر) به معنای آن است که آنها عملا خروج بدون توافق را انتخاب کرده‌اند.
ماکرون که این سخنان را در کنار نخست وزیر ایرلند بیان می کرد گفت که اولویت ما باید عملکرد مناسب اتحادیه اروپا و بازار واحد اروپایی باشد.
پارلمان بریتانیا تاکنون در متقاعد کردن اکثریت نمایندگان برای یافتن طرح جایگزینی برای طرح نخست وزیر شکست خورده است.
موضوع مهم در ارتباط با تمدید برکسیت این است که در تاریخ ۲۳ ماه مه انتخابات پارلمان اروپا برگزار خواهد شد و اگر تا آن زمان بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج نشده باشد، بریتانیای ها عملا باید در انتخابات پارلمان اروپا مشارکت کند و پای صندوق‌های رای بروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала