تأکید وزیرخارجه پاکستان برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی در قطر

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تأکید وزیرخارجه پاکستان برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی در قطر
تأکید وزیرخارجه پاکستان برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در خصوص روند صلح افغانستان بحث و گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی وزیرخارجه پاکستان و مایک پامپیو وزیرخارجه امریکا درگفتگوی تیلفونی شان بر اهمیت ادامه گفتگوهای قطر تاکید کرده و ابراز امیدواری کرده اند که تلاش های خلیلزاد فرصت بیشتر را در پیشرفت گفتگوهای صلح با طالبان فراهم کند.
وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه آورده است که قریشی و پمپئو در این گفتگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه اسلام آباد ـ واشنگتن، اوضاع افغانستان، روابط اسلام آباد و دهلی نو و همچنین اوضاع امنیتی منطقه بحث و تبادل نظر کردند. 

مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش توییتری خلیلزاد به اظهارات نخست وزیر پاکستان

در این اطلاعیه آمده است که وزرای امور خارجه پاکستان و امریکا در این گفتگو تاکید کردند که تنش زدایی در منطقه جنوب آسیا گامی مهم در مسیر پایداری صلح و ثبات است.
طرفین همچنین درباره سفر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به پاکستان که قرار است فردا انجام شود نیز گفتگو کرده اند
این در حالی است که زلمی خلیلزاد در دیداری با بزرگان و مقام های کندهار گفته است که نقش کشورهای همسایه در روند صلح افغانستان مهم است و پاکستان باید در این زمینه گام های موثر بردارد.
خلیلزاد در دیدار با والی کندهار، همچنان گفته است که امیدوار است در دور ششم گفتگوهایش با طالبان، موضوع گفتگوهای درون افغانی هم به بحث گرفته شود.
زلمی خلیلزاد در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی نیز جزییات گفتگوهای صلح با طالبان را شریک کرده و تأکید کرده که در این گفتگوها هیچ گونه توافق پنهانی صورت نگرفته است.
در کنار این، آقای خلیل‌زاد گفته است که تلاش‌های صلح و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات موازی پیش برده شوند.
خلیلزاد گفته است: "طرفدار این استم که آمادگی برای انتخابات و صلح همزمان گرفته شود. همچنان من انتظار دارم که موافقت بین طالبان و حکومت، قبل از انتخابات انجام شود."
این در حالی است دور ششم گفتگوهای صلح میان زلمی خلیلزاد و نماینده گان طالبان در دوحه قطر در روزهای آینده آغاز می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала