ناتو قصد ندارد در اروپا راکت‌های هسته‌ای جدید جابجا کند

© REUTERS / Ints Kalninsناتو قصد ندارد در اروپا راکت‌های هسته‌ای جدید جابجا کند
ناتو قصد ندارد در اروپا راکت‌های هسته‌ای جدید جابجا کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی می‌گوید که ناتو قصد ندارد در جواب به روسیه، راکت‌های هسته‌ای جدید زمینی را در اروپا مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی که در جلسه مجلس نمایندگان امریکا سخنرانی داشت، اعلام داشت که ناتو قصد ندارد در جواب به نقض احتمالی توافقنامه منع راکت‌های دوربرد و میان‌برد از جانب روسیه، در اروپا راکت‌های جدید هسته‌ای جابجا کند.

پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای

وی گفت: "ما نباید به زندگی بدون توافقنامه منع راکت‌های هسته‌ای دوربرد و میان‌برد آماده شویم. ما به اقدامات روسیه جواب مشابه نخواهیم داد. ناتو قصد ندارد راکت‌های هسته‌ای زمینی را در اروپا مستقر کند، اما ناتو همیشه اقدامات لازم برای بازدارندگی معقول و موثر، اتخاذ خواهد کرد".

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا قبل از این اعلام کرده بود که واشنگتن به تاریخ ۲ فبروری پروسه خروج از توافقنامه منع راکت‌های هسته‌ای دوربرد و میان‌برد با روسیه را آغاز می‌کند.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه به تاریخ ۲ فبروری اعلام کرد که روسیه در جواب مشابه به تصمیم امریکا درمورد خروج از توفقنامه منع راکت‌های دوربرد و میان‌برد، اعمال این توافقنامه را توقف می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала