خشم کرملین از برنامه های ناتو در دریای سیاه

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر خشم کرملین از برنامه های ناتو در دریای سیاه
خشم کرملین از برنامه های ناتو در دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در خصوص بیانیه کی بیلی هاتچیسون، نماینده ایالات متحده در ناتو درباره تدوین بسته اقدامات برای محدود ساختن روسیه در منطقه دریای سیاه واکنش نشان داد.

 به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت، اعلامیه کای بیلی هاتچیسون، نماینده ایالات متحده در ناتو، در خصوص فراهم ساختن بسته‌ای از اقدامات برای محدود کردن روسیه در حوزه دریای سیاه با واکنش منفی کرملین مواجه شده است.
سخنگوی کرملین، ضمن ابراز این مطلب بیان داشت که برای مسکو مهم نیست که هدف جانب امریکا از برنامه برای اعزام نیروها برای تامین شرایط جهت عبور کشتی های اوکراینی از تنگه کرچ چیست ؟
وی تاکید کرد که تصمیم گیری در مورد عبور کشتی های ناتو تنها پس از درخواست متقابل صورت می گیرد.
پسکوف خاطر نشان ساخت که صحبت بر سر "یک مخزن بسته" مطرح است، بنابراین در اینجا یک سوال جداگانه به میان می آید که می تواند یک مورد خاص باشد.
پسکوف همچنین یادآور شد که رژیم خاصی برای حضور نیرو های خارجی در دریای سیاه وجود دارد.
پیش ازاین کی بیلی هاتچیسون، نماینده ایالات متحده امریکا در ناتو اعلام کرده بود کشورهای عضو این پیمان در حال بحث درباره اتخاذ تدابیری برای دفاع از کشتی های اوکراینی در دریاهای سیاه و آزوف می باشند.
اعلام شد که کشور های عضو اتحادیه آتلانتیک شمالی در حال بحث درباره تقویت عملیات شناسایی از جمله عملیات شناسایی هوایی در منطقه هستند.
یادآوری می کنیم، که کشتی های جنگی کشورهای غیر ساحلی طبق کنوانسیون بین المللی 1936 مونتریو حق ندارند بیش از 21 شبانه روز در حوضه دریای سیاه قرار داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала