کشته شدن 76 تروریست در نقاط مختلف افغانستان

© Photo / MD / MDکشته شدن 76 تروریست در نقاط مختلف افغانستان
کشته شدن 76 تروریست در نقاط مختلف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشته شدن 76 «هراس افکن» در عملیات نیروهای امنیتی طی 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان امروز چهارشنبه طی انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در عملیات‌‌ نیروهای امنیتی این کشور علیه شبه نظامیان طی 24 ساعت گذشته که در 13 ولایت از 34 ولایت این کشور انجام گرفته، 76 «تروریست» کشته شدند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: این عملیات‌ در ولایات بادغیس، بدخشان، فاریاب، فراه، هلمند، غزنی، ارزگان، ننگرهار، کاپیسا، کنر، بغلان، بلخ و نیمروز انجام گرفته و 24 تن دیگر در جریان درگیری زخمی و 10 تن از جمله 5 فرد مظنون دستگیر شده اند.

کشته شدن 89 تن دهشت افگن در نقاط مختلف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 89 تن دهشت افگن در نقاط مختلف افغانستان

این وزارتخانه همچنین بیان کرده که مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز در این عملیات کشف و ضبط شده همچنین نیروی هوایی این کشور با پشتیبانی حمایت قاطع ناتو نیز پروازهای حمایتی به منظور انهدام پناهگاه و مخفیگاه‌های شبه نظامیان انجام دادند.

براساس این اطلاعیه در درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغان و شبه نظامیان، 3 سرباز ارتش ملی این کشور جان باخته و 9 تن دیگر زخمی شده اند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی افغانستان روز گذشته نیز از کشته شدن 74 شبه‌نظامی و زخمی شدن 14 تن دیگر در ولایات هلمند، غزنی، کنر، کندهار، نیمروز، بادغیس، بدخشان، بغلان و ننگرهار خبرداده بود.

گفتنی است افزایش حملات تروریستی در افغانستان همواره از نگرانی‌های مردم و دولت این کشور بوده و ارتش افغانستان در این اواخر با هدف مقابله با مخالفان مسلح از جمله طالبان و گروه تروریستی داعش دست به عملیاتی موسوم به «عملیات بهاری» زده است.

مقامات امنیتی افغانستان تاکید می کنند عملیات نیروهای امنیتی این کشور با هدف سرکوب تحرکات هراس افکنانه در مناطق مختلف تا پاکسازی کامل آن‌ها ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала