«غرامت خونین» به اطفال خاشقجی

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر «غرامت خونین» به اطفال خاشقجی
«غرامت خونین» به اطفال خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گریگ میلر (Greg Miller) در روزنامه The Washington Post (امریکا) می نویسد، وقتیکه محاکمه قاتلان احتمالی خاشقجی خاتمه یابد، «خونبها» به هردو پسر و هردو دختر او میتواند تا ده ها میلیون دالر افزایش یابد، در این باره ماموران سعودی و منابع دیگر خبر داده که خواستند افشانشده باقی بمانند.

پرداخت ها که اندازه آنها فاش نشده، — تلاش مقامات سعودی جهت حل مساله با خانواده خاشقجی می باشد که در استانبول شش ماه قبل توسط ماموران سعودی به قتل رسید و جسد او را پارچه پارچه کردند. پول، برعلاوه، برای این پرداخته میشود، تا اقارب خاشقجی در آینده نیز از اعلامیه ها برای مطبوعات خودداری ورزند.

تا به حال اطفال خاشقجی از انتقاد شدید علیه دولت شاهی، باوجود آنکه قتل پدر شان در تمام جهان باعث موج خشم گردید و در همه جا شهزاده ولیعهد محمد بن سلمان را محکوم نمودند، خودداری ورزیده اند. در اواخر سال گذشته پدشاه سلمان هدایت داد، تا به هر طفل خاشقجی کلید خانه داده شود و هر ماه مبلغ 10 هزار دالر به هرکدام شان انتقال داده شود.

به گفته مامور سابق، این اعتراف بر «بی عدالتی بزرگ» و تلاش «جبران گناه» می باشد.

ولی ثروت خاندان شاهی برای آن مصرف میشود، تا عواقب قتل ژورنالیست و مبصر مشهور روزنامه The Washington Post که به خود اجازه انتقاد از حکومت سعودی میداد، به حد اقل کاهش دهند.

یک مامور سعودی خبر داد که پول مطابق عنعنه قدیمی پرداخته میشود. به گفته او، چنین کمک نه تنها به قربانیان جنایات خشونت آمیز، بلکه به صدمه دیدگان حوادث طبیعی نیز پرداخته میشود. او این فرضیه را که این بهای خاموش ماندن خانواده خاشقجی می باشد، رد نمود. او اعلام داشت:«چنین کمک — بخش عنعنات و فرهنگ ماست. آن به هیچ چیز مکلف نمی سازد».

در چارچوب معامله اولیه به هر طفل خاشقجی خانه در جده به بهای 4 میلیون دالر داده میشود.  ملکیت بخش مجتمع عمومی است، جای که عمارت عمده به پسر ارشد صالح خاشقجی اختصاص داده میشود.

به گفته خویشاوندان نزدیک، صالح، بانکدار جده — یگانه شخص از اطفال خاشقجی است که قصد زندگی کردن در عربستان سعودی دارد. دیگران در ایالات متحده امریکا زندگی میکنند و طوریکه انتظار میرود، مکسن نو شان را خواهند فروخت.

در اکتوبر حکومت عربستان سعودی تصاویر را منتشر کرد که صالح چگونه به محمد دست میدهد. اگرچه فکر میشد که این تصاویر تائثر شهزاده ولیعهد را نشان خواهند داد، بسیاری ها آنها را ثبوت تلقی نمودند که خانواده سلطنتی بر اطفال خاشقجی فشار می آورد. ولی اطفال دیگر خاشقجی از تبصره در زمینه امتناع ورزیدند. ویلیام تایلر (William Taylor)، وکیل مدافع واشنگتن که از منافع خانواده خاشقجی نمایندگی میکند، نیز از تبصره امتناع ورزید. مذاکرات با خانواده خاشقجی را خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، برادر محمد بن سلمان شهزاده ولیعهد پیش می برد.

CIA با اطمینان « متوسط تا بلند» نتیجه گیری نمود که راجع به قتل خاشقجی شخصاً محمد هدایت داده، ولی رئیس جمهور ترامپ این حکم راجع به نزدیکترین متحد خود نپذیرفت.

به گفته نزدیکان خانواده خاشقجی، در باره این مساله که آیا دفاع از قضیه پدر لازم است یا نه، بین دختران و پسران اختلاف بوجود آمده است. اگر دختران او سعی میکنند بی رحمی مقامات سعودی را نرمتر کنند، پسران او بر کسب غرامت توجه متمرکز ساخته اند.

روزی چند هفته بعد از قتل پدرش، عبدالله خاشقجی به مشاوران خانواده خبر داده بود که او میخواهد دربار سلطنتی را مجازات کند و یکی از باارزش ترین اثر خریداری شده شهزاده را بدست آورد. او اعلام داشت:«داوینچی را میخواهم»، مقصد او از تابلوی نابغه رینسانس بود که در سال 2017 برای شهزاده ولیعهد به بهای 450 میلیون دالر تمام شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала