امریکا ایران را مسئول مرگ صد‌ها سرباز امریکایی دانست

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiامریکا ایران را مسئول مرگ صد‌ها سرباز امریکایی دانست
امریکا  ایران را مسئول مرگ صد‌ها سرباز امریکایی دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای ایران ادعا نموده است که ایران مسئول مرگ صد‌ها نیروی نظامی امریکا در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک، «برایان هوک» مسئول بخش ایران وزارت امور خارجه امریکا در ادعای تازه‌ای، علیه ایران ابراز داشته و تهران را متهم به مرگ بیش از 600 سرباز امریکایی در عراق از زمان حمله به این کشور دانست.
هوک با اشاره به اطلاعات طبقه‌بندی شده، ابراز داشت: «در عراق، امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس گزارش‌های طبقه‌بندی شده نظامی امریکا، ایران مسئول مرگ دست‌کم 608 سرباز امریکایی است. این آمار حدود 17 درصد کل تلفات نظامیان امریکایی را در عراق از سال 2003 تا سال 2011 شامل می‌شود».
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در فبروری امسال اعلام کرد که قصد دارد نیرو‌های نظامی خود را در عراق حفظ کند تا بتواند بر ایران که همسایه و شریک تجاری مهم برای بغداد محسوب می‌شود، نظارت کافی داشته باشد. دولت ترامپ همچنین بغداد را به اعمال تحریم‌هایی بر سر خرید برق از ایران تهدید کرده؛ اما تاکنون معافیت‌های موقتی برای این کشور در نظر گرفته است.
برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، نیز اعلام کرده که کشورش به تحریم‌های یک‌جانبه امریکا علیه ایران پابند نخواهد ماند، این کشور با حجم معاملاتی حدود سالانه 13 میلیارد دالر یکی از بزرگترین شرکای تجارتی عراق محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала