تاکید ناتو برای حفظ دستاوردهای موجود در افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید ناتو برای حفظ دستاوردهای موجود در افغانستان
تاکید ناتو برای حفظ دستاوردهای موجود در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل پیمان اتلانتیک شمالی که دیروز در کانگرس امریکا سخنرانی داشت گفت امیدوار است که تلاش های جاری صلح منجر به مصالحه در افغانستان شود و صلح پایدار در این کشور بر قرار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو می‌گوید که صلح پایدار زمانی در افغانستان تامین خواهد شد که دستاوردهای موجود حفظ شود. این مقام ناتو افزود که هدف ناتو، حضور درازمدت در افغانستان نیست اما نیروهای این پیمان تا زمانی که نیاز باشد در افغانستان خواهند ماند و  مبارزه با هراس‌افگنی در این کشور ادامه خواهد داشت. 

ناتو یکجا با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو یکجا با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند

اما آقای استولتنبرگ گفت که صلح زمانی در افغانستان برقرار خواهد شد که دستاوردها حفظ شود و این کشور دیگر پناه گاه امن هراس افگنان جهانی نباشد.

او افزود: "ناتو با تمام توان از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند و این روند باید زمینه ساز مصالحه ملی در افغانستان شود، صلح زمانی در افغانستان برقرار خواهد شد که این کشور از وجود هراس افگنان جهانی خالی باشد ودر کنار ان دستاوردهای ما حفظ شود".

ینس استولتنبرگ یک بار دیگر از تعهد این پیمان برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان اطمنیان داد و گفت: "ناتو در حال حاضر در افغانستان می‌ماند و در برابر هراس افگنی مبارزه می‌کند و نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش می دهد. هدف ما این نیست که برای همیشه در افغانستان بمانیم، ما باهم به افغانستان رفتیم و ما در مورد حضور آینده ما در این کشور باهم تصمیم می گیریم و هر موقع که زمان آن برسد باهم افغانستان را ترک خواهیم کرد".

نبرد افغانستان طولانی ترین و پرهزینه ترین ماموریت ناتو از زمان تاسیس این سازمان به شمار می‌رود که پس از حمله های یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ بر اساس ماده پنجم این پیمان، ناتو به رهبری امریکا برای فروپاشی رژیم طالبان وارد افغانستان شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала