کشف قبرستان دایناسورها که در اثر برخورد سیارک‌ مرده اند

© Photo / University of New Englandکشف قبرستان دایناسورها که در اثر برخورد سیارک‌ مرده اند
کشف قبرستان دایناسورها که در اثر برخورد سیارک‌ مرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اصابت سیارکها به کره زمین می‌توانند فاجعه بار باشد در اثر برخورد یک سیارک کوچک با زمین،‌ ممکن است یک شهر ویران شود و برخورد سیارک بزرگ با زمین ممکن است تمامی سیاره ما را به ورطه نابودی بکشاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت دانشگاه برکلی، قبرستان بزرگ در ایالت داکورتا شمالی امریکا کشف شده است که در آن اسکلت حیوانات تلف شده از جمله دایناسورها که حدود 66 میلیون سال قبل در اثر برخورد یک سیارک‌ به زمین مرده اند دیده می‌شود.

در این قبرستان اسکلت ماهی‌ها، آمونیت‌ها، دایناسورهای آبی و حتی نوعی از دایناسورهای زمینی موسوم به سه شاخ چهره دیده می‌شود. آنها به همراه درختان قطع شده در این قبرستان در کنار هم هستند و شواهد از جمله اینکه جنازه ها پوسیده و متلاشی نشده و با مواد معدنی پوشیده شده اند، حاکی از آن هستند که شهاب سنگ های بزرگ یا سیارک در اینجا برخورد کرده است.

66 سال پیش شهاب سنگی یا سیارک به زمین اصابت کرد. در اثر برخورد این شهاب سنگ به پهنای 10 کیلومتر، حفره‌ای به قطر 200 کیلومتر در زمین ایجاد شد. اگر اتفاق مشابه بیفتد انرژی بسیار عظیمی آزاد می‌شود. این برخورد، باعث بروز چندین زمین لرزه شد، بر زندگی گونه‌های مختلف موجودات زنده تاثیر داشت و آب و هوای کره زمین را تغییر داد. یعنی گونه‌های مختلف حیوانات و جانوران را نابود کرد، تقریبا دو سوم آنها منقرض شدند.

دیرینه شناسان معتقدند این اولین محل کشف شده دفن قربانیان برخورد سیارک در شبه جزیره یوکاتان در امریکای مرکزی است که باعث بر افتادن نسل دایناسورها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала