روسیه طرفین درگیر در لیبیا را به خویشتنداری دعوت کرد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه طرفین درگیر در لیبیا را به خویشتنداری دعوت کرد
روسیه طرفین درگیر در لیبیا را به خویشتنداری دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه طرفین متخاصم در لیبیا را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه از طرفین درگیر در لیبیا خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و از درگیری اجتناب ورزند.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است، گزینه نظامی می تواند شرایط در این کشور دشوارتر کند و منجر به افزایش قربانی و خرابی ها بیشتر شود. همچنین این اقدامات باعث به تاخیر افتادن فرایند جوامع بین المللی تحت نظارت سازمان ملل و با هدف ایجاد دولتی موثر از طریق انتخابات می شود.
مسکو به دعوت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف عملیات نظامی در لیبی و پیش روی ارتش ملی به طرابلس می پیوندد.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ ارتش ملی لیبی، از جمله دولت وفاق ملی که در عرصه بین الملل به رسمیت شناخته می شود، نیروهای خود را بسیج و تقویت می کند.
در ادامه این بیانیه آمده؛ رویارویی مسلحانه گسترده، تهدیدی واقعی به شمار می آید و آنتونیو گوترش (دبیر کل سازمان ملل متحد) نگرانی جدی خود نسبت به اتفاقات اخیر لیبیا را ابراز کرده و خواهان جلوگیری از اظهارات تند و متوقف کردن عملیات نظامی شده است. روسیه نیز به این دعوت می پیوندد.
روز پنجشنبه مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امر خود دستور حمله به طرابلس را صادر کرد.
لیبی از سال 2011، پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی حکومت «معمر قذافی» درگیر آشوب و ناآرامی است و در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است: شهر طبرق واقع در شرق لیبی که تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و طرابلس پایتخت رسمی لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала