جان باختن 20 تن در سیلاب هرات و بادغیس

© اسپوتنیک -J.A.Kجان باختن 20 تن در سیلاب هرات و بادغیس
جان باختن 20 تن در سیلاب هرات و بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوفان و سیلاب کم پیشینه دیروز سبب مسدود شدن شاهراه هرات-بادغیس شده است.
سیلاب در فراه - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی سیلاب مخرب از ولایات هرات، بادغیس، فاریاب، بلخ و سرپل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام‏های محلی و باشندگان محل تأیید می‌کنند که در نتیجۀ سرازیرشدن سیلاب‌های شدید در ولایت‌های بادغیس و هرات در غرب افغانستان، حداقل 20 تن جان باختند و هنوزهم بسیاری خانواده‌ها در تهدید این سیلاب‌ها قرار دارند. 

این سیلاب‌ها پس از چاشت روز جمعه آغاز شدند و تا نیمه‌های شب ادامه داشتند. 

در همین حال، مقام‌های محلی می‌گویند، که سیلاب‌های اخیر در  ولایت‌های هرات، نیمروز، فراه و بادغیس بیش از نه هزار خانواده را زیانمند ساخته اند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به خبرگزاری آوا گفته است، که روان شدن سیلاب در منطقه سبزک، سبب مرگ دست كم 5 تن و ببار آمدن خسارات هنگفت مالی به باشندگان اطراف «مسجد چوبی» در ولسوالی کرخ شده است.
وی افزود: سيلاب احتمال دارد مناطق بیشتری را تخریب کند.
آقای فرهاد علاوه کرد: از مجموع 17 تن از باشندگان مسجد چوبی كه در اثر سيلاب نا پديد شده اند تنها جسدهای ۵ تن به شمول يك پير مرد و يك كودك از آب گرفته شده است.
به گفته وی، باشندگان قريه مسجد چوبی بدليل شدت سيلاب، خانه های شان را ترك و به كوه ها پناه برده اند.
سخنگوی والی هرات خاطر نشان ساخت: دو طرف تخت رود و مناطق تفریحی ولسوالی كرخ، ساحات پرخطر اعلام شده است، ازشهروندان تقاضا می شود اين ساحات را ترك نمايند.
در همین حال، سید عبدالله حمایت رئیس فوائد عامه هرات گفت، که سرک هرات بادغیس ساحه مسئولیت ولایت هرات توسط ریاست فوایدعامه پاک کاری و بروی ترافیک باز گردید ولی ساحه بادغیس همچنان بروی ترافیک مسدود است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала