رئیس جمهور سوریه: رخدادهای ونزوئلا شبیه سوریه است

© Photo / Press Service of the President of Syriaرئیس جمهور سوریه: رخدادهای ونزوئلا شبیه سوریه است
رئیس جمهور سوریه: رخدادهای ونزوئلا شبیه سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری سوریه گفت، که حوادث ونزوئلا شبیه اتفاقاتی بوده که در سوریه رخ داده است و هدف آن تحمیل سلطه غرب بر این کشورها و سلب حاکمیت آنهاست.
امریکا آماده پاسخ به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا آماده پاسخ به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، عصر دیروز با «خورخه أریاسا» وزیر خارجه ونزوئلا و هیات همراه او در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد در این دیدار با اشاره به تحولات و اتفاقات اخیر در ونزوئلا، درباره عبور این کشور از بحرانی که در معرض آن قرار دارد، ابراز اطمینان کرد و گفت:- "سیاست برخی کشورهای غربی و در رأس آنها امریکا در قبال اتفاقات ونزوئلا و مداخله آشکار آن در امور داخلی این کشور، تحمیل محاصره و تحریم روشی بوده است که آنها علیه کشورهایی که مخالف مواضع‌شان هستند استفاده می‌شود".

رئیس‌جمهوری سوریه افزود:- "آنچه در ونزوئلا رخ داده شبیه اتفاقات سوریه بوده است و هدف آن تحمیل سلطه غرب بر این کشورها و سلب حاکمیت آنهاست که این امر با قوانین بین‌الملل و با مهم‌ترین اصول منشور سازمان ملل در احترام به حاکمیت کشورها و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت‌شان در تضاد است".

وزیر خارجه ونزوئلا نیز به نوبه خود از پشتیبانی رئیس‌جمهوری سوریه از ونزوئلا برای بیرون شدن از بحران کنونی آن قدردانی و تاکید کرد:- "ابزارها و اقدام های که کشورهای مخالف ونزوئلا در برابر این کشور به کار گرفته‌اند همان ابزارهایی هستند که برای شعله‌ور کردن جنگ در برابر سوریه مورد استفاده قرار گرفت".

خورخه آریاسا گفت:- "آنچه در ونزوئلا رخ داد در ادامه سلسله تلاش‌های امریکاست که از چند دهه پیش تا کنون برای سیطره بر توانایی ملت ونزوئلا و قدرت تصمیم‌گیری مستقل آن صورت می‌گیرد".

در این دیدار پیوندهای محکم سوریه و ونزوئلا و اهمیت ادامه توسعه این پیوندها که به نفع ملت‌های دو کشور است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و دکتر بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری و دکتر ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала