نماینده کنر: 50 درصد خاک کنر در دست داعش است

عضو شوید
نماینده ولایت کنر در مجلس نمایندگان می گوید، که نزدیک به 50 درصد خاک این ولایت به دست داعش افتاده است.
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک فرمانده ارشد داعش در کنر

به گزارش اسپوتنیک، صالح‌محمد صالح نماینده مردم کنر و عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان افغانستان در یک نشست تلویزیونی شبکه طلوع گفت، که داعش ساحات راهبردی ولایت کنر را که با ولایت‌های ننگرهار، لغمان و نورستان هم‌مرز به کنترل خود در آورده است.

صالح تاکید کرد، که این مناطق راهبردی است و در سال های گذشته امریکایی‌ها به تصرف آن موفق نشدند که به دلیل تلفات زیاد این منطقه را «دره مرگ» نامیدند.
وی در مورد فعالیت داعش در کنر گفت:- "حکومت داعش (در کنر) روان است. قاضی دارد، محکمه دارد. مردم را اعدام می‌کند و برای احضار مردم جلب می‌فرستند حتا به شهر جلال‌آباد برای مردم جلب روان می‌کنند."
صالح با اشاره به پیش روی داعش در جنگ با طالبان گفت، که گروه تروریستی داعش نسبت به طالبان در حال حاضر امکانات و جنگجویان بیشتر دارد و فرماندهان شان بیشتر شهروندان بیرونی هستند.
وی هشدار می‌دهد، که اگر جلوی پیش روی این گروه و تقویت آن گرفته نشود، از این ساحه همه افغانستان را تهدید خواهند کرد.
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز درگیری میان طالبان و داعش در دره ننگلام، نیروهای داعش موفق به کنترل دره ننگلام و دره دیگل شدند. ساکنان این دو دره که به دو هزار خانوار می‌رسند اکنون به چپه دره مرکز ولسوالی مهاجر شده‌اند.
ولسوالی چپه دره در شمال غرب شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر موقعیت دارد و دارای 68 قریه است. چپه دره با ولسوالی‌های واما و نورگرام نورستان و علینگار ولایت لغمان هم مرز است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала