امریکا آماده پاسخ به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا است

© AP Photo / Amr Nabilامریکا آماده پاسخ به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا است
امریکا آماده پاسخ به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا گفت، که واشنگتن آماده پاسخ به حضور نظامی ارتش روسیه در ونزوئلا است.
لاوروف دلیل حضور ارتش روسیه در ونزوئلا را بیان کرد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف دلیل حضور ارتش روسیه در ونزوئلا را بیان کرد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی نشست وزیران ناتو موضوع ونزوئلا و حضور ارتش روسیه را در این کشور مطرح و گفت، که ایالات متحده امریکا خواهان بیرون شدن ارتش روسیه از این کشور است.

مایک پمپئو گفت:- "ما درباره تلاش های روسیه در سراسر جهان صحبت کردیم از جمله فعالیت های مخرب روسیه در اوکراین، سوریه و ونزوئلا و دریای آزوف که انجام می دهیم. در هر مورد ما هر کاری که می توانیم برای پاسخگویی جمعی انجام می دهد. درباره ونزوئلا، ایالات متحده امریکا آماده پاسخ دهی است".

پیش از این، خوزه بورل وزیر امور خارجه اسپانیا گفته بود، که در نشست وزیران کشورهای ناتو در واشنگتن موضوع ونزوئلا مطرح نشده است.

وی افزوده بود، که ونزوئلا مشکل ناتو نیست و به همین خاطر در این باره بحثی صورت نگرفته است، اما ایالات متحده امریکا تلاش کرده است که تا مسئله حضور نظامیان روسیه را در این کشور مطرح کند.

یادآوری می کنیم، که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود، که نیروهای نظامی روسیه به درخواست دولت قانونی ونزوئلا در آنجا برای ترمیم تجهیزات نظامی حضور پیدا کرده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала