کرزی:متوقف کردن مذاکرات سیاسیون با طالبان اشتباه بزرگ است

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور گفته است که حتی اگر حکومت در مذاکرات صلح با طالبان شرکت نکند، تلاش برای آوردن صلح در افغانستان از راه مذاکره نباید متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق کشوردر یک گفتگوبا رسانه ها ابراز داشت که خواستار شرکت دولت در مذاکرات بین‌الافغانی در قطر است اما در صورت عدم
حضور نمایندگان دولت برگزاری این نشست و روند صلح نباید متوقف شود.
آقای کرزی، مذاکرات اخیر با طالبان را یک تلاش ملی برای رسیدن به صلح خوانده و گفته که متوقف کردن این روند تنها به دلیل عدم حضور دولت، جرم و اشتباه خواهد بود.
او گفت:«تلاش ما این است که حکومت در مذاکرات قطر شرکت کند. آرزو، تقاضا و تلاش من این است که حکومت بیاید و از تدبیر کار بگیرد و در مذاکرات شرکت کند. اما اگر (شرکت) نکرد، ما نمی‌توانیم یک تلاش ملی برای رسیدن به صلح را متوقف کنیم.»
آقای کرزی افزوده:«این جرم است، اشتباه است و ما تن به این جرم و اشتباه نخواهیم داد.»
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اخیرا «اشرف غنی» رئیس جمهور کشور با شماری از رهبران برجسته سیاسی، از جمله حامد کرزی برای ایجاد موضعی مشترک درباره صلح دیدار کرده بود.
دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی و طالبان قرار است در نیمه ماه جاری میلادی به میزبانی قطر در دوحه قرار شود.
مقامات افغان می‌گویند یک موسسه قطری از دولت افغانستان نیز دعوت کرده تا نمایندگانی را به این نشست اعزام کند اما طالبان تاکنون از نشست با مقامات کابل خودداری کرده است.
دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی احزاب و طالبان نیز چند ماه گذشته در مسکو برگزار شده بود که مخالفت غنی را در پی داشت. رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از برگزاری این نشست تصریح کرده بود که هرگونه توافق در این گونه نشست‌ها مشروعیت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала