امریکا: استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا را بررسی می‌کنیم

CC0 / DavidRockDesign / امریکا: استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا را بررسی می‌کنیم
امریکا: استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا را بررسی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام ارشد امریکایی در واشنگتن اعلام کرد گزینه نظامی علیه ونزوئلا روی میز است و امریکا به صورت جدی آن را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام بلند پایه امریکایی در گفتگو با رسانه های این کشور اعلام کرد: «همانطور که رئیس جمهور گفته است، گزینه نظامی علیه ونزوئلا روی میز قرار دارد.. گزینه نظامی، گزینه جدی است… هرچند کسی به این موضوع تمایل ندارد، اما با توجه به تحولات ونزوئلا، این گزینه به شکل جدی در دست بررسی است". 

نیکولاس مادورا رئیس جمهور وینزویلا - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زنگ خطر در ونزوئلا

یک مقام ارشد دیگر دولت ترامپ به خبرنگاران گفت واشنگتن به درخواست شورای ملی ونزوئلا جمعه جدیدترین دور تحریم‌ها را علیه کشتی‌ها و شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ونزوئلا اعمال کرده است.
روز گذشته مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، تحریم‌ها را علیه 34 شرکت تحت مالکیت شرکت ملی نفت ونزوئلا یا شرکت‌هایی که برای شرکت ملی نفت این کشور فعالیت می‌کنند و نیز دو شرکتی که نفت ونزوئلا را به کوبا ترانزیت می‌کنند، اعلام کرد.
این مقام امریکایی در ادامه گفت: «به درخواست شورای ملی ونزوئلا برای تحریم شرکت‌ها و کشتی‌هایی که نفت ونزوئلا را ترانزیت می‌کنند، این تحریم‌های جدید اعمال شده است.. فکر می‌کنم 34 کشتی شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز در این ترانزیت نقش دارند که ان‌ها نیز تحریم شده‌اند.»
امریکا شرکت ملی نفت ونزوئلا را با اقدامات تنبیهی، مجازات و دارایی‌های این شرکت را به ارزش هفت میلیارد دالر توقیف کرده است. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در واکنش به این اقدامات امریکا اعلام کرده است، استخراج نفت را یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.
پیشتر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که طرف روسی از همکاران امریکایی درخواست کرده است تا از ایده استفاده احتمالی نظامی برای حل بحران ونزوئلا دست بکشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала