شهاب تهدید کننده زمین بمباران شد + ویدئو

© Courtesy of the Japan Aerospace Exploration Agencyشهاب تهدید کننده زمین بمباران شد + ویدئو
شهاب تهدید کننده زمین بمباران شد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فضاپیمای « Hayabusa-2» جاپان روی سطح شهاب «ریوگو» فرود آمد و با شلیک گلوله ای به سطح این شهاب سنگ عملیات جمع آوری نمونه را انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، فضاپیمای خودکارHayabusa-2 جاپان همراه با یک هاوان به ورزن 2.5 کیلوگرام و مواد منفجره با وزن 4.5 کیلوگرام از ارتفاع تقریبا 500متری به طور موفقیت آمیزی روی سطح شهاب سنگ «ریوگو» فرود آمد. فیلم نشرات زنده این عملیات از مرکز کنترل هایابوسا 2 در آژانس فضایی جاپان، جاکسا در یوتیوب منتشر شد.
پس از فرود «جانیچیرو کاواگوچی»، مدیر این ماموریت گفت: نتایج عملیات دقیقا همان موارد برنامه ریزی شده بود. 

پس از فرود عملیات جمع آوری نمونه انجام شد که فقط چند ثانیه طول کشید و پس از پرتاب گلوله تکه های سنگ و گرد و خاک ناشی از آن توسط فضاپیما جمع آوری شده است.
کارشناسان جاکسا انتظار دارند که در دهانه ایجاد شده در اثر برخورد این نفوذ‌کننده، سنگهایی که از زمان شکل گیری منظومه شمسی باقی مانده اند، نمایان شوند.
هرچند طبق آمار سازمان فضایی جاپان این عملیات موفقیت آمیز بوده اما هنوز مشخص نیست واقعا چه موادی جمع آوری شده است. زیرا هنگام فرود فضاپیما روی شهاب، ارتباط آن با تیم مهندسان روی زمین قطع شد و در نتیجه مهندسان باید منتظر می ماندند تا هایابوسا دوباره پرواز کند و ارتباط با زمین دوباره برقرار شود.

پیشتر از این نیز در در ماه مارچ سال جاری هایابوسا ۲ یک گلوله 5 گرمی از تانتال را به شهاب سنگ شلیک کرده بود.
این فضاپیما در 27 جون 2018 به ریوگو رسید. هایابوسا ۲ چندین بار علمی برای سنجش از راه دور، نمونه برداری، و همچنین چهار دستگاه سطح‌نورد کوچک با خود دارد که از آن‌ها برای بررسی سطح شهاب و کسب اطلاعات محیط زیستی و زمین شناسی نمونه‌های جمع آوری شده و بررسی آن‌ها استفاده می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала