وزیر خارجه امریکا: عربستان را نمی گذاریم قدرت هسته ای شود

© AFP 2023 / Jim Watsonوزیر خارجه امریکا: عربستان را نمی گذاریم قدرت هسته ای شود
وزیر خارجه امریکا: عربستان را نمی گذاریم قدرت هسته ای شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا می گوید، که امریکا نمی گذارد که داد عربستان سعودی به قدرت هسته‌ای تبدیل شود.
مخالفت اعضای کانگرس امریکا با فروش تکنالوژی هسته‌ای به عربستان - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت اعضای کانگرس امریکا با فروش تکنالوژی هسته‌ای به عربستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایک پامپئو وزیر امور خارجه اآمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده گفته است، که کشورش «هرگز» اجازه نخواهد داد عربستان سعودی به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده و امنیت اسرائیل و اآمریکا را تهدید کند. 

پمپئو در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز گفت:- "«ما هرگز برای سعودی‌ها چک 150 میلیارد دالری نخواهیم نوشت و این قابلیت که اسرائیل و ایالات متحده را با سلاح هسته‌ای تهدید کنند تقدیم آنها نخواهیم کرد".

منظور وزیر خارجه امریکا از «150 میلیارد دالر» اشاره به پولی است که منتقدان برجام در امریکا ادعا می‌کنند پس از اجرایی شدن این توافق هسته‌ای در ماه جدی 1394 نصیب ایران شده است. دولت امریکا پس از این توافق مقادیری از دارایی‌های بلوکه شده متعلق به ایران را آزاد کرده است.

 پمپئو در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا اجازه خواهد داد عربستان سعودی به قدرت هسته‌ای تبدیل شود گفت:- "اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. اجازه نمی‌دهیم این اتفاق در هیچ جای دنیا رخ دهد".

یادآوری می کنیم، که نخستین رآکتور هسته‌ای عربستان سعودی قرار است تا پایان سال روان میلادی تکمیل شود. طراح این رآکتور 30 کیلو واتی یک شرکت دولتی در آرژانتین است که قرار است سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای این رآکتور را هم تأمین کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала