امریکا سپاه پاسداران ایران را سازمان تروریستی اعلام می‌کند

عضو شوید
دولت ترامپ تصمیم گرفته است تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را طی چند روز آینده در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Wall Street Journal دولت ترامپ تدارک گرفته است تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و این اتفاق ممکن است تا روز دوشنبه رخ دهد.
سه منبع آگاه در گفتگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال تأیید کرده اند که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده از حامیان چنین اقدامی هستند. این گزارش می‌گوید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا — سی‌آی‌ای — و جنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ایالات متحده از مخالفان این طرح هستند.
در صورت انجام این اقدام، این نخستین بار است که یک کشور، نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را تروریستی اعلام می‌کند.
تصمیم به تروریستی اعلام کردن سپاه باید موافقت وزیر خارجه، وزیر خزانه‌داری و دادستان کل امریکا را با خود داشته باشد. در صورت موافقت این سه مقام، دولت امریکا کنگره را از تصمیم خود مطلع کرده و کنگره 7 روز فرصت خواهد داشت تا این تصمیم را مورد ارزیابی قرار دهد.
در صورتی که کنگره در مهلت قانونی 7 روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال امریکا منتشر شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد.
پس از اعلام رسمی این تصمیم، سازمان مربوطه 30 روز فرصت خواهد داشت در یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر امریکا نسبت به آن اعتراض کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала