امریکا از کاهش دیپلمات های خود در افغانستان خبرداد

CC0 / USAID Afghanistan / US Embassy in Kabul
US Embassy in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا سال 2020 شمار دیپلمات های خود در افغانستان و عراق را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی Foreign Policy به نقل ازمقامات امریکایی که نخواسته اند نامشان افشا شود نوشته که این کشور مصمم است که؛ همزمان باکاهش نظامیان امریکایی در شرق میانه و جنوب آسیا، رقم دیپلمات های امریکایی در عراق و افغانستان را نیز کاهش دهد. 

واکنش طالبان به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل

این تصمیم گیری در زمانی صورت می گیرد که واشنگتن مصروف مذاکرات صلح با گروه طالبان بوده و چگونگی خروج نظامیان امریکایی را از افغانستان بررسی می کند.
به تعقیب حملۀ نظامی امریکا در افغانستان و عراق، سفارت های ایالات متحده در کابل و بغداد، بزرگترین و پر هزینه ترین ماموریت های دیپلماتیک به شمار می روند. دیپلمات ها، تنها بخشی از سفارت امریکا در افغانستان و عراق اند که شامل مقامات حکومت فدرال، قراردادی ها و کارمندان امنیتی می باشند.
حضور دیپلمات های امریکایی در افغانستان در مقایسه با نظامیان امریکایی محدود تر است، اما سفارتخانه های این کشور در کابل و بغداد، بزرگترین بودجه و کارمندان وزارت خارجۀ امریکا را در مقایسه با سفارتخانه های امریکا در سایر کشور ها دارا اند.
برخی دیپلمات ها به این باور اند که زمان آن فرارسیده تا این نیروی دیپلماتیک را به سمت دیگری تغیر جهت دهند.
یک مقام ارشد وزارت خارجۀ امریکا که نخواسته نامش افشا شود به " روزنامه" گفته است که در این اواخر از "افزایش رقم دیپلمات های چینایی در افریقا می شنویم که روی مسایل اقتصادی و دیگر موضوعات کار می کنند. ما نمی توانیم تمام پول مان را در افغانستان و عراق متمرکز سازیم."
تاکنون آمار رسمی از شمار کارمندان سفارت امریکا در کابل منتشر نشده است اما ظاهرا شمار کارمندان امریکایی و محلی این سفارت به چند هزار نفر می‌رسند.
این رسانه در حالی از کاهش نیروهای دیپلماتیک امریکا در افغانستان خبر می‌دهد که روند مذاکرات این کشور با طالبان نیز به کندی پیش می‌رود و دو طرف تا کنون نتوانسته اند به توافق جامعی دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала