ترامپ: از برجام خارج شدم؛ چون ایران می‌خواست اسرائیل را نابود کند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: از برجام خارج شدم؛ چون ایران می‌خواست اسرائیل را نابود کند
ترامپ: از برجام خارج شدم؛ چون ایران می‌خواست اسرائیل را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا مدعی است ایران قصد نابودی اسرائیل را دارد و یکی از دلایل اش برای پشت‌پا زدن به برجام، همین است!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر با اشاره به واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در اظهاراتی که در جمع گروهی از یهودیان محافظه‌کار داشت، با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر برخی از نمایندگان دموکرات کنگره از جمله «الهان عمر»، مدعی شد پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 امریکا، به ضرر اسرائیل است.

دونالد ترامپ فرمان حاکمیت اسراییل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ فرمان حاکمیت اسرئیل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد

وی همچنین از نامزدهای دموکرات‌ این انتخابات به دلیل وعده برای احیاء توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد و مدعی شد اقدامش برای خروج از برجام که به زعم وی توافقی فاجعه‌بار است؛ کاری به‌جا بوده است.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: از برجام خارج شدم چرا که آنها می‌خواستند اسرائیل را بکشند. آنها خواهان نابودی اسرائیل بودند. اما اکنون شاهد هستید که ما سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کرده‌ایم و ایران دیگر آن کشوری نیست که پیش از زمامداری من بود.

گفتنی است ترامپ ماه می سال میلادی گذشته (2018) در اقدامی یکجانبه که اعتراض متحدان امریکا را نیز در پی داشت، از برجام خارج شد. رئیس‌‌جمهور امریکا و دولت وی در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران، علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، به حربه‌های جنگ روانی نیز روی آورده‌اند تا آنجا که آشکارا مردم را به نافرمانی و شورش ترغیب می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала