درخواست جدی امریکا از نیرو های تحت حمایت حفتر در لیبیا

© REUTERS / Leah Millisامریکا خواستار پایان دادن فوری حمله نیرو های حفتر در لیبیا شد
امریکا خواستار پایان دادن فوری حمله نیرو های حفتر در لیبیا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا خواستار توقف فوری عملیات نظامی از سوی نیرو‌های تحت هدایت جنرال خلیفه حفتر فرمانده نظامی شرق لیبیا شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد این کشور با حمله نظامی‌ای که خلیفه حفتر به راه انداخته مخالف است.
مایک پمپئو نوشت: «ما خواهان توقف فوری تمامی اقدام‌های نظامی علیه طرابلس هستیم.»
وزیر خارجه امریکا با بیان این‌که حمله یک‌جانبه علیه طرابلس جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد، تأکید کرد که حل سیاسی تنها راه برای متحد کردن لیبیا و برقراری ثبات و امنیت در این کشور است.
درگیری‌های نظامی در اطراف پایتخت لیبی تشدید شده است؛ نیروهای دولت وفاق ملی و شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر اولین عملیات هوایی در طرابلس را صورت دادند. آمار از کشته شدن ده‌ها نفر در این نبرد حکایت دارد.
شورای امنیت سازمان ملل، جمعه‌شب نشستی اضطراری برای بررسی اوضاع لیبی تشکیل داد که در پایان نشست، بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر کرد و از نیروهای تحت فرماندهی جنرال خلیفه حفتر خواست حمله به طرابلس را متوقف کنند.
موضوع مهم در روند تحولات نظامی خونین در لیبیا این است که بیشتر قدرت‌های جهانی به رغم سیاه‌نمایی، جهت تعقیب منافع خاص خود در این کشور آفریقایی به حفتر برای یورش به طرابلس چراغ سبز نشان دادند. ناتوانی سازمان ملل در پایان دادن به این بحران و حمایت‌های چند ضلعی از میان کشورهای عربی و اروپایی از خلیفه حفتر، شانس پیروزی وی در این نبرد خونین را بیشتر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала