جنرال امریکایی از ادامه جنگ در افغانستان سخن گفت

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceجنرال امریکایی: در کنار تلاش‌های صلح ‌ جنگ در افغانستان را ادامه می‌دهیم
جنرال امریکایی: در کنار تلاش‌های صلح ‌ جنگ در افغانستان را ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال اسکات میلر فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در سفر به ولایت زابل، بر حمایتش از روند صلح افغانستان تأکید ورزید.

به گزارش اسپوتنیک،جنرال سکات میلر، فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در سفر به ولایت زابل گفت که همزمان با تلاش‌های صلح در افغانستان، نیروهای دولتی و خارجی، به پرداختن به جنگ نیز متعهد استند.
میلر افزود: «به مردم افغانستان می‌گویم که باید به نیروهای امنیتی تان افتخار کنید. آنان قربانی های بسیاری می‌دهند. امروز در میانۀ گفت‌وگوهای صلح استیم. هم‌زمان با این‌که گفت‌وگوهای صلح داریم، به جنگ نیز متعهد استیم. زمانش که بیاید از صلح حمایت می‌کنیم؛ اما جنگ نیز خواهیم کرد.»
در همین حال، بسم الله وزیری، رییس ستاد ارتش نیز هشدار داد که اگر طالبان از جنگ دست نکشند، نیروهای امنیتی در برابر آنان خواهند جنگید: «مخالفان آن پیامی را که سران حکومت در باره صلح فرستاده اند، باید بپذیرند! در غیر آن، فرزندان اصیل افغانستان که سربازان و افسران ما استند، آماده استند که با شجاعت از کشور خودشان دفاع کنند.»
با این حال، پیوستن طالبان به روند صلح، موضوعی است که مقام‌های ارتش و مقام‌های نظامی خارجی، در این سفر بیشتر بر آن تأکید کردند.
پیشینه داشته است که هر سال با گرم شدن هوا و شدت گرفتن نبردها در بخش های گوناگون کشور، تلاش‌هایی که ازبهر تأمین صلح در فصل سرما به راه می‌‎افتند، زیر اثر این نبردها بروند.
اما، به نظر می‌رسد که امسال، این تلاش‌های صلح در فصل گرما هم ادامه خواهند یافت. دیده شود که همزمان، اوضاع جنگ در کشور، چگونه خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала