نقش اتحادیه اروپا در حل بحران افغانستان

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا خواستار آغاز مذاکرات میان دولت کابل و طالبان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از دولت افغانستان و جنبش طالبان خواسته است تا تلاش های خود را برای حل مسالمت آمیز اختلاف را از طریق مذاکرات تشدید کنند.

آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه در افغانستان

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سطح وزرای خارجه قطعنامه را تصویب کرد و در آن توصیه می کند که مذاکرات مستقیم بین افغان ها — دولت افغانستان و جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه ممنوع است) باید در اسرع وقت آغاز شود.
اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای حمایت از روند صلح و اجرای آن تائید می کند. اروپا آماده است در عملی نمودن این پروسه در ترویج اصلاحات، از جمله اصلاحات بخش امنیتی مساعدت نماید و به درخواست طرفین به عنوان ضامن پروسه صلح عمل کند و در بازگشت ستیزه جویان و خانواده های شان، تجارت منطقوی و قابلیت همکاری تلاش نماید.
شورا معتقد است که توافقنامه صلح باید توسط همه جناح ها و دولت افغانستان تصویب شود، که به اساس آن همه به امتناع از خشونت و مقاومت در برابر هر تهدیدی از سازمان های تروریستی فراملیتی که از خاک افغانستان هستند، مقاومت کنند. آنها باید به اصل حاکمیت قانون احترام بگذارند و حقوق همه افغان ها، به ویژه زنان، کودکان و افراد متعلق به اقلیت ها را احترام بگذارند. این توافقنامه برای تضمین تداوم دولت افغانستان، نهادهای آن و نظم قانون اساسی طراحی شده است. ایجاد فرصت هایی برای پاسخگویی، از جمله از طریق سیستم عدالت انتقالی و اداره شکایات قربانیان درگیری در افغانستان میباشد.
اتحادیه اروپا مجددا تأکید می کند که باید به مشارکت زنان در تمامی ابتکارات صلح، از جمله مذاکرات صلح رسمی و غیر رسمی ارج گذاشته شود.
اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019، انتخابات قابل اعتماد و شفاف ریاست جمهوری، شوراهای والیتی و شوراهای ولسوالی تأکید می کند، که به عنوان یک عنصر مهم در تقویت دموکراسی و ثبات در افغانستان عمل می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала