تلفات سنگین طالبان در عملیات «بالامرغاب» بادغیس

© Sputnikبادغیس
بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در عملیات پاکسازی ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس در 48 ساعت گذشته، 99 طالب مسلح کشته و 35 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که در عملیات پاک‌سازی ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس در 48 ساعت گذشته، 99 طالب مسلح کشته و 35 تن دیگر زخمی شده‌اند. در خبرنامه وزارت دفاع ملی که امروز دوشنبه (19 حمل) به نشر رسیده آمده که از 48 ساعت بدین سو، مرحله دوم عملیات پاکسازی بالامرغاب آغاز شده است.
در خبرنامه آمده:" در نتیجه عملیات‌های قوت‌های زمینی، کماندوها، نیروهای خاص پولیس و امنیت ملی، و همچنان ضربات هدفمند و نیرومند هوایی، به تعداد 99 نفر تروریستان طالب کشته و به تعداد 35 نفر زخمی گردیده‌اند." 

ویدیوی حملات هوایی نیروهای افغان بر طالبان در بالامرغاب بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی حملات هوایی نیروهای افغان بر طالبان در بالامرغاب بادغیس

خبرنامه افزوده:"در نتیجه این عملیات‌ وسایط، سلاح و مهمات زیادی از دشمن یا به دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده یا در محل حریق گردیدند. عملیات تصفیوی و پاکسازی ولسوالی بالامرغاب از وجود تروریستان به شدت ادامه دارد."
وزارت دفاع ملی گفته که متأسفانه در جریان درگیری‌ها به تعداد 8 سرباز ارتش، 4 پولیس شهید و به تعداد 10 سرباز ارتش و 24 پولیس زخمی شده‌اند.
در خبرنامه آمده است:" برخلاف تروریستان که قادر به انتقال اجساد مرده و پیکرهای نیم‌جان زخمی‌های شان نیستند، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در همکاری با کارمندان ساحوی‌ صلیب سرخ در تخلیه آنها در اکثر موارد مساعی به خرج می‌دهند، قوای هوایی افغانستان به اسرع وقت زخمی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی را به شفاخانه‌ها انتقال می‌دهد و پیکر مقدس شهدا را با تکریم و احترام به کابل انتقال داده و به زودترین فرصت به خانواده‌های معظم شان تسلیم می‌نمایند."
گفتنی است که از نزدیک به یک هفته بدین سو، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی بالامرغاب جریان دارد.
پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر سقوط مرکز ولسوالی بالامرغاب به دست طالبان به نشر رسیده بود که وزارت دفاع ملی این گزارش‌ها را به شدت رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала