واکنش کشورهای مختلف به قرار گرفتن سپاه پاسداران به لست گروه‌های تروریستی

© Sputnik / Andrey Stenin  /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کشورهای مختلف به قرار گرفتن سپاه پاسداران به لست گروه‌های تروریستی
واکنش کشورهای مختلف به قرار گرفتن سپاه پاسداران به لست گروه‌های تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، این اولین بار است که واشنگتن رسما برای نظامیان یک کشور دیگر لقب تروریست را استفاده می‌کند و منتقدان هشدار داده‌اند این حرکت می‌تواند باعث شود که نظامیان امریکا و مقامات اطلاعاتی این کشور نیز از سوی کشورهایی که دوست محسوب نمی‌شوند، با همین شیوه هدف قرار بگیرند.

قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لست گروه‌های تروریستی واکنش‌های کشورهای مختلف را در پی داشته است.

دولت ایران این اقدام واشنگتن را خصمانه خوانده و اعلام داشته است که در یک اقدام متقابل، دولت امریکا را حامی تروریزم و نیروهای امریکایی در غرب آسیا موسوم به سنتکام را یک گروه تروریستی می‌داند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از جانب واشنگتن، اعلام داشت که روسیه و ترکیه کار مشترک با ایران را در چوکات فارمت آستانه برای سوریه، ادامه می‌دهند.

وزارت امور خارجه سوریه نیز در واکنش به قرار گرفتن سپاه پاسداران در لست گروه‌های تروریستی، این اقدام ایالات متحده امریکا را محکوم نموده، آنرا نقض تمامیت ارضی یک کشور خوانده است.

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین، خاطر نشان می کند که بسیاری بر این باورند که حرکت دولت امریکا در تروریستی نامیدن سپاه ایران به عنوان یک نهاد مهم نظامی، اوضاع خاورمیانه را پیچیده و بغرنج تر خواهد کرد. همزمان تلویزیون مرکزی چین نیز در تحلیلی تاکید کرد، دولت آمریکا در حال پیشبرد راهبردی است که بر اساس آن مشکلات خاورمیانه بیشتر خواهد شد.    

وزارت خارجه یمن با استقبال از قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرده است که این اقدام باعث بهبود امنیت در منطقه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала