وزیر پیشین مخابرات محکوم به پرداخت 12 هزار افغانی جریمه شد

© Photo / Pixabayوزیر پیشین مخابرات محکوم به پرداخت 12 هزار افغانی جریمه شد
وزیر پیشین مخابرات محکوم به پرداخت 12 هزار افغانی جریمه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات به جرم سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی، محکوم به پرداخت 12 هزار افغانی جریمه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی کل کشور اعلام کرده که سه نفر از جمله عبدالرزاق وحیدی؛ وزیر پیشین مخابرات، به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای به گونه علنی محاکمه شده‌اند و هرکدام به پرداخت ۱۲ هزار افغانی جریمه نقدی محکوم شد.
در خبرنامه‌ که از سوی دادستانی منتشر شده،‌ آمده‌است که این سه تن از سوی محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، به‌گونه علنی محاکمه شدند.
درخبرنامه گفته شده که عبدالرزاق وحیدی؛ وزیر پیشین مخابرات که زمانی معین وزارت مالیه نیز بود، جان‌محمد؛ آمر نظارت و سرمایه و جایداد‌های تصدی و حزب‌الله؛ مدیر محاسبه تصدی، روز گذشته محاکمه شدند.
بربنیاد این خبرنامه، این افراد به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای، مطابق ماده 285 قانون جزای افغانستان، هرکدام به پرداخت 12 هزار افغانی جزای نقدی، محکوم به مجازات شدند.
عبدالرزاق وحیدی؛ وزیر پیشین مخابرات پیش از این نیز از در یک محکمه ویژه به اتهام عدم رعایت شفافیت در زمان وظیفه‌اش به عنوان وزیر مخابرات، محاکمه شده‌بود؛ اما او از این محکمه برائت گرفت. آقای وحیدی بار دیگر به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در زمان کارش به عنوان معین وزیر مالیه به محکمه معرفی شد.
آقای وحیدی گفته‌بود که حکومت در پی پرونده‌سازی به منظور زندانی‌کردن او است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала