ممنوع الورود شدن 16 عربستانی به خاک امریکا

© AFP 2023 / Yasin Akgulممنوع الورود شدن 16 عربستانی به خاک امریکا
ممنوع الورود شدن 16 عربستانی به خاک امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زارت خارجه امریکا اعلام کرد 16 تبعه سعودی را که در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی نقش داشته اند، در فهرست ممنوع الورودی ها قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد، 16 شهروند سعودی را به دلیل «نقش آنها» در قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد ولیعهد عربستان، در فهرست ممنوع الورودی‌ها به ایالات متحده قرار داده است.
سعود القحطانی، یک مشاور ارشد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، از جمله این 16 نفر است. سعود القحطانی پیش از این از سوی امریکا تحریم شده بود. 

غرامت میلیونی عربستان به فرزندان خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
غرامت میلیونی عربستان به فرزندان خاشقجی

وزارت خارجه امریکا می‌گوید، این 16 نفر بر اساس ماده 7031 قانون مرتبط با وزارت خارجه امریکا ممنوع الورود شده‌اند.
وزارت خارجه امریکا تصریح کرده است: این افراد و بستگان درجه اول آنها واجد شرایط برای ورود به امریکا نیستند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست ، روز دوم اکتبر سال 2018، به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه رفت ولی از آنجا خارج نشد.
عربستان در روزهای نخست نشر خبر«قتل جمال خاشقجی» انجام جنایت را شدیدا تکذیب می‌کرد، اما سرانجام بعد از 17 روز، با اعتراف به کشته شدن او، این قتل را کار «یک تیم خودسر» و بر اثر «یک مشاجره ناخواسته» نامید. 

مقامات کاخ سفید بر خلاف اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات امنیتی این کشور که نشان می دهد این قتل به دستور بن سلمان انجام شده است، حاضر نیستند روابط خود را با ولیعهد سعودی کاهش دهند و او را بابت این جنایت پاسخگو سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала