خواست نماینده‌گان امریکا برای حضور زلمی خلیلزاد به کنگره این کشور

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نماینده‌گان امریکا در یک نامه خواستار حضور زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای افغنستان، در مجلس این کشور شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته امور خارجی مجلس نماینده‌گان ایالات متحده یک بار دیگر خواهان حضور هرچه زودتر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، به این کمیته شده است، اما اعضای این کمیته در یک نامه می‌نویسند که وزیر خارجه این کشور مانع این کار شده است.
این کمیته دو ماه پیش نیز چنین پیشنهادی را به وزارت خارجه امریکا کرده بود اما به گفتۀ اعضای آن، به این پیشنهاد پاسخی داده نشد.
در این نامه، اعضای کمیته امور خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور را به بی میلی برای اجازه دادن سفیر خلیلزاد از بهر ارایه توضیحات از تلاش‌هایش به کمیته امور خارجی متهم کرده اند.  

خلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد

دراین نامه همچنان پمپئو به توهین اعضای کمیته امور خارجه متهم شده است. زیرا اوگفته است که هرگاه خلیلزاد در کمیته حضور یابد اعضای آن اطلاعات حساس و طبقه‌بندی شده را از چگونگی گفتگوهای صلح با طالبان به رسانه‌ها درز خواهد کرد.
در این نامه آمده است: «هنگامی که مایک پمپئو در ماه مارچ در این کمیته حضور یافت اعضای کمیته خواهان حضور یافتن زلمی خلیلزاد برای ارایۀ توضیحات در بارۀ راهبرد سیاسی امریکا در افغانستان شدند، اما نبود شفافیت وزارت خارجه امریکا به کانگرس دربارۀ یک سیاست خارجی، غیرقابل پذیرش است و این کار مانع مسوولیت‌های نظارتی قانونی کمیته امور خارجی شده است.»
در نامه تأکید شده است که خلیلزاد در جریان هفت روز از بازگشت‌اش به امریکا، در این کمیته حضور یابد.
این در حالی است که آقای خلیلزاد شام یکشنبه دوباره به ایالات متحده امریکا رفت. او در جریان سفرش در کابل با رهبران حکومت، سیاسیون کشور و نماینده‌گان اقشار مختلف جامعه در باره روند صلح گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала