نگرانی سیاسیون از برگزاری جرگه مشورتی

© Sputnik / JAK / JAKنگرانی سیاسیون از برگزاری جرگه مشورتی
نگرانی سیاسیون از برگزاری جرگه مشورتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جرگه مشورتی صلح هزینه بی جا و بخشی از پیکارهای انتخاباتی رئیس جمهورغنی، است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، تعدادی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، مخالف برگزاری جرگه مشورتی صلح هستند و آن‌ را هزینه بی جا و بخشی از پیکارهای انتخاباتی رئیس جمهورغنی، می‌دانند.
این نامزدان طی نشستی، مخالفت شان‌را در ارتباط به برگزاری این جرگه اعلام کرده و می‌گویند که آن ‌را تحریم می‌کنند.
شهاب حکیمی، یک تن نامزد انتخابات ریاست جمهوری میگوید: "این جرگه مشورتی را نامزدان انتخابات ریاست جمهوری هرگز قبول ندارند ونمی خواهند که درآن شرکت کنند. دراین جرگه کمپاین کنندگان رییس جمهور فعلی از نقاط مختلف جمع می شوند و در نهایت فیصله خودش را اعلام میکند".
با این حال، مسوولان در کمیسیون برگزاری این جرگه اطمنیان می‌دهند که مقام‌های حکومتی هیچ سودی ازاین نشست بزرگ نخواهند برد. همچنان کمیته برگزاری جرگه مشورتی صلح، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد که نباید یک روند ملی را به چالش بکشانند.
ضیاالحق امرخیل، معاون کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح بیان می‌دارد: "امیدواراستیم که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، بحث های را مطرح نکنند که روندهای ملی را به چالش بکشد. دراین جرگه نماینده گان اقشار مختلف کشور شرکت می کنند وحکومت هیچ دخالتی درتصامیم آن ندارد."
از سویی هم، درمیان همه خوشبینی ها و بی باوری‌ها از نتیجه این جرگه، نماینده‌گان اقلیت‌های قومی می‌گویند که با پیام صلح خواهی و ابراز نگرانی‌های شان در مورد صلح افغانستان در این نشست بزرگ شرکت می‌کنند.
نرندرسنگ خالصه، نامزد اهل هنود و سک درمجلس نماینده‌گان بیان میدارد: "هشت نفری که دراین جرگه شرکت می کنیم، آواز ما آواز صلح است. ما می خواهیم که صلح دوامدار وباثبات تامین شود وحقوق فرد فرد افغانستان محفوظ باشد".
درحال حاضر روند گزینش نماینده گان مردم برای حضور دراین نشست ادامه دارد. روندی که درشماری از ولایت‌ها باچالش‌های ازجمله ادعای تقلب و درگیری‌های فزیکی به همراه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала