تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا در حمایت از روند صلح افغانستان

© Flickr / Giampaolo Squarcinaتصویب قطعنامه اتحادیه اروپا در حمایت از روند صلح افغانستان
تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا در حمایت از روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب یک قطعنامه، حمایت شان را از روند صلح افغانستان اعلام، و برای ضمانت ازاین روند ابراز آمادگی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه، 19، حمل) در نشستی در لوکزامبورگ روی نقش و همکاری این اتحادیه در روند صلح افغانستان گفتگو کردند.
آنان با تصویب قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان اعلام کردند که اتحادیه اروپا حاضر است این روند را ضمانت نیز کند.
در این قطعنامه آمده که روند صلح افغانستان باید همه شمول، از طرف حکومت تایید و کاهش دهنده خشونت‌ها در این کشور باشد.
همچنین در این قطعنامه آمده که روند صلح افغانستان باید از تهدیدهای تروریزم برای جهان جلوگیری کرده و تمام حقوق بشری افغان‌ها در آن حفظ و تداوم دولت و قانون اساسی افغانستان را ضمانت کند.
این قطعنامه افزوده که در صورتیکه جوانب دخیل در روند صلح افغانستان به توافق برسند، اتحادیه اروپا حاضر است این توافق را ضمانت کرده و همچنین حاضر است از این توافق حمایت سیاسی و مالی انجام دهد.
پیش از این، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه به صورت مشترک با امریکا و دولت افغانستان کار می‌کند تا زمینه صلح بین الافغانی فراهم گردد.
او افزوده بود که نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرصتی است تا اقداماتی را که این اتحادبه برای حمایت از روند صلح افغانستان روی دست گرفته، تایید کند.
او در سفرش به افغانستان نیز طرح پنج ماده‌ای به شمول حمایت از روند صلح، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی، حمایت از دستاوردهای حقوق بشری و کمک‌های انکشافی را به رییس جمهور غنی سپرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала