عمران‌خان: افغان‌ها به فکر فردای کشور خود باشند

© AFP 2023 / Asif Hassanعمران‌خان: افغان‌ها به فکر فردای کشور خود باشند
عمران‌خان: افغان‌ها به فکر فردای کشور خود باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان بر لزوم همکاری با واشنگتن در مقابله با تهدیدات نوظهور در مرز پاکستان- افغانستان، تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عمران خان، نخست وزیر پاکستان بر لزوم ادامه همکاری نظامی میان اسلام اباد و واشنگتن برای مقابله با تهدیدات نوظهور به ویژه داعش که در مرز پاکستان — افغانستان متمرکز شده، تاکید ورزید.
عمران‌خان ضمن تاکید بر لزوم مذاکره میان افغان‌ها، گفت، طرفین درگیر در افغانستان باید گردهم آیند و درباره سیاست آتی‌شان پس از خروج نیروهای خارجی به گفت‌وگو بپردازند. وی بار دیگر بر تمایل پاکستان برای داشتن روابط خوب با افغانستان تاکید کرد.
نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا دیدگاه‌اش در رابطه با روند سیاسی در افغانستان را با این جنرال امریکایی به اشتراک گذاشت.
عمران‌خان ضمن استقبال از جنرال مک‌کنزی برای نخستین سفر به پاکستان پس از انتصاب‌اش در این سمت، تعهد دیرینه خود نسبت به صلح و ثبات در افغانستان از طریق سازش سیاسی را مطرح کرد.
نخست وزیر پاکستان گفت: این سیاست برای دنبال کردن مشارکت مستقیم با طرفین درگیر در افغانستان از جمله طالبان برای دستیابی به یک راه‌حل و دورنماهای بسیار عالی برای پایان دادن به این جنگ دیرینه در افغانستان ضروری است.
وی هم‌چنین با به اشتراک گذاشتن اولویت‌های دولت‌اش از جمله توسعه انسانی و اصلاحات اقتصادی، بار دیگر بر دیدگاه پاکستان برای عادی‌سازی روابط با تمامی همسایگان‌اش از جمله هند تاکید کرد.
نخست وزیر پاکستان در همین حال بر لزوم ادامه همکاری نظامی میان پاکستان و امریکا برای مقابله با تهدیدات نوظهور به ویژه داعش تاکید کرد.
جنرال مک‌کنزی نیز در این نشست بار دیگر بر تعهد امریکا نسبت به امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала