محقق: بازداشت وحيدى توهین به جامعه هزاره است

© Sputnik / Poyaمحمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی
محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق عضو تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، محاكمه عبدالرزاق وحيدى وزير پیشین مخابرات را فرمایشی و بازداشت او را تحقير و توهین وقيحانه عليه جامعه هزاره خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فارس نیوز" محمد محقق؛ معاون دوم ریاست اجراییه در واکنش به زندانی‌شدن عبدالرزاق وحیدی؛ وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفته‌است که حکم دادگاه توهین و تحقیر قوم هزاره است.
آقای محقق امروز سه‌شنبه (20 حمل) با نشر اعلامیه‌ای در مورد بازداشت و زندانی عبدالرزاق وحیدی گفته که او از سوی محكمه (ویژه وزیران) برائت گرفته ولی حکومت غنی برای سرپوش گذاشتن به رسوایی‌اش، پای آقای وحیدی را در يك نمايش شرم‌آور ديگر به محكمه كشانيد.  

عبدالرزاق وحیدی، - اسپوتنیک افغانستان
وزیرپیشین مخابرات به زندان فرستاده شد

در اعلامیه‌ای که از سوی آقای محقق صادر شده، آمده‌است: «محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى؛ وزیر مخابرات و تکنالوژى معلوماتى یک ظلم آشکار بر شخصیت حقیقى و حقوقى جناب آقاى وحیدى و توهین و تحقیر وقیحانه علیه جامعه هزاره افغانستان است.»
در بیانیه آمده: "اينجانب اين اقدامات اهانت‌آميز حكومت جور آقاى غنى را بشدت محكوم مي‌كنم و حكم صادره عليه جناب وحيدى را سياسى، خصمانه و تبعيض آميز مي‌دانم. آقاى غنى در مبارزه با فساد صادق نيست ، مقامات فاسد و دزدهاى میليونى را كه از تيم خودش بوده نه تنها محاكمه نكرده كه براى شان عالي‌ترين مدالهاى دولتى را تفويض كرده است."
محقق در این بیانه از داكتر عبدالله خواسته که پا جلو گذاشته و از حيثيت مردمی که در انتخابات گذشته به او رای میلیونی داده اند، دفاع کرده و براى دفع ظلم و تبعيض ايستادگى كند.
آقای محقق همچنین از مردم و همه سیاسیون کشور خواسته که در برابر اقدامات ضد وحدت ملّى و حرمت شكنانه دستگاه جور اشرف غنى بى‌تفاوت ننشينند و جواب اين اهانت‌ها و تبعيض‌ها را يكپارجه و متحدانه در ميادين تحركات مدنى وانتخابات بدهند وثابت كنند كه مردم افغانستان متحد هستند و تبعيض وظلم عليه ملت را نمي‌پذيرند.
عبدالرزاق وحیدی، روز دوشنبه (19 حمل) از طرف نهاد‌های امنیتی بازداشت و به زندان فرستاده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала