واکنش خلیل‌زاد به کشته شدن نیروهای امریکایی در بگرام

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد
خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان حمله اخیر طالبان علیه نیروهای امریکایی در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله اخیر طالبان علیه نیروهای امریکا در بگرام اعلام کرد: از مرگ نیروهای امریکایی در افغانستان عمیقا متاسف هستم.
وی در این زمینه در توئیتر رسمی خود تاکید کرد:
بهترین راه برای احترام به قربانیان نیروهای امنیتی و پاسداری از خانواده‌‌ها، دستگیری و سپردن عاملان این حملات به دادگاه و دستیابی به صلح و پایان جنگ در افغانستان است. 

گفتنی است براثر انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی پایگاه نظامی و هوایی بگرام در شمال کابل 3 سرباز آمریکایی و یک کارمند قراردادی جان باختند. 3 آمریکایی دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا نیز در رابطه به کشته شدن نظامیان امریکایی در انفجار بگرام افغانستان ابراز همدردی و تأسف نمود.
وزیر خارجه امریکا در توییتر خود نوشت: " دعا ها و مراتب همدردی صادقانه خود را به خانواده های امریکایی های که در بگرام افغانستان کشته شدند، ابراز می دارم".
رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا در ادامه نوشت: "من این حمله تروریستی را با شدید ترین الفاظ محکوم می کنم. سربازان آمریکایی جان خود را در افغانستان برای محافظت از ما قربانی کردند و هیچ اقدام تروریستی بزدلانه مانع تلاش های ما برای دستیابی به صلح نخواهد شد."
این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در حال مذاکره با گروه طالبان برای خروج از افغانستان است. واشنگتن تا کنون دو دور مذاکره با طالبان برگزار کرده و انتظار می‌رود که سومین دور مذاکره طی ماه جاری برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала