اردوغان: S -400 تا سه ماه آینده تحویل ترکیه می‌شود

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان: S -400 تا سه ماه آینده تحویل ترکیه می‌شود
اردوغان: S -400 تا سه ماه آینده تحویل ترکیه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه از خرید سیستم دفاع راکتی S -400 روسیه عقب نشینی نخواهد کرد، از تحویل این سیستم ها به احتمال زیاد در ماه جون - جولای خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه ینی شفق ترکیه؛ رجب طیب اردوغان در بازگشت از سفر به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: مواضع ترکیه در خصوص سیستم ضد راکتی S —400 روسیه کاملا واضح بوده و از خرید آن منصرف نخواهد شد.
وی یادآورشد: قرارداد تحویل این سیستم دفاعی از روسیه امضاء شده و اکنون در مرحله تحویل قرار دارد و احتمالا ماه جولای آغاز خواهد شد.
رئیس جمهوری ترکیه در تاریخ 16 فبروری نیز اعلام کرده بود که انقره قصد ندارد از خریداری سیستم دفاع هوایی روسیه، انصراف دهد.
اردوغان گفت که حاکمیت ترکیه متعلق به دولت و ملت این کشور است و آن را با هیچ کشوری به اشتراک نمی گذارد.
رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با اظهارات وزیر خارجه امریکا که گفته بود ترکیه حضور خود را در ناتو به خطر می اندازد، گفت: اظهارات دبیرکل ناتو که تحریم اعضای این پیمان را نادرست دانسته و گفته است: پیش از این نیز دخالتی در خریدهای نظامی و دفاعی کشورهای عضو دخالت نکرده ایم، بسیار مهم است. اخیرا «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا ترکیه را تهدید کرد که انقره باید بین عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و سیستم روسی S —400 یکی را انتخاب کند.
پومپئو خرید سیستم S —400 از سوی ترکیه را خطری برای ناتو دانسته و معتقد است که چنین اقداماتی از قدرت عمل پیمان ناتو می‌ کاهد.
پومپئو گفت اینکه ترکیه به‌ رغم آمادگی امریکا برای تحویل سیستم پاتریوت، همچنان بر خرید سامانه S —400 اصرار دارد، موجب نگرانی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала