مسدودساختن حسابات بانکی نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل توسط امریکا

© AFP 2023 / DON EMMERTمسدودساختن حسابات بانکی نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل توسط امریکا
مسدودساختن حسابات بانکی نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی با واردکردن فشار بر دیپلومات‌های ونزوئلایی که در ماموریت سازمان ملل کار می‌کنند، گشت و گذار آن‌ها را محدود ساخته و حسابات بانکی نمایندگی دایمی ونزوئلا در این سازمان را مسدود ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، ساموئل مونکادا، نماینده دایمی ونزوئلا در سازمان ملل متحد با ابراز این موضوع گفته است: "ایالات متحده امریکا مسوولیت‌هایش به عنوان کشور میزبان (دیپلومات‌های سازمان ملل متحد) را نقض می‌کند. تمام حسابات ما مسدود شده و ما حتی امکانات پرداخت معاش کارمندان را نداریم".

ونزوئلا: تحریم های امریکا جنایت علیه بشریت است - اسپوتنیک افغانستان
ونزوئلا: تحریم های امریکا جنایت علیه بشریت است

وی افزود: "گشت و گذار ما در ساحه ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) محدود شده است. بدین ترتیب من به‌طور مثال به واشنگتن رفته نمی‌توانم. من می‌توانم درخواست سفر به این فاصله را بکنم، اما مقامات ایالات متحده امریکا اجازه آن را نمی‌دهند".

قابل یادآوریست که بحران سیاسی زمانی در ونزوئلا آغاز شد که خوان گوایدو، رئيس پارلمان ونزوئلا به تاریخ ۲۳جنوری خودش را رئيس دولت ونزوئلا در دورهٔ حکومت موقت این کشور اعلام کرد.

ایالات متحده امریکا و شماری از کشورهای دیگر گوایدو را به‌رسمیت شناخته، از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور برحال این کشور خواستند تا علیه اپوزیسیون از زور کار نگیرد.

این در حالیست که مادورو خودش را رئيس‌جمهور قانونی ونزوئلا می‌خواند و رئيس پارلمان اپوزیسیونی را "بازیچه امریکا" نامیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала