پمپئو: در گفتگو با طالبان منافع امریکا در اولویت قرار دارد

© AP Photo / Andrew Harnikپمپئو:در گفتگو با طالبان منافع امریکا در اولویت قرار دارد
پمپئو:در گفتگو با طالبان  منافع امریکا در اولویت قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده می‌کوشد تا منافع واشنگتن درفعالیت‌های ضد هراس افگنی، درگفت‌وگوهای صلح با طالبان حفظ شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیرخارجه ایالات متحده می‌گوید که واشنگتن می‌کوشد تا گروه‌های هراس افگنی چون القاعده و داعش برافغانستان حاکم نشوند.
مایک پومپیو- وزیرخارجه امریکا گفت:«این درست است.همچنان می خواهیم اطمینان بدست آوریم که منافع امریکا درفعالیت های ضد هراس افگنی نیز دراین روند حفظ می شوند.»
لینسی گراهام- سناتور امریکایی گفت: «نتیجه تلاش‌های صلح درافغانستان با رعایت جایگاه زنان این کشور دراین روند همراه خواهد بود آیا این درست است؟».
وزیرخارجه ایالات متحده در پاسخ به این پرسش سناتوران در باره حفظ دستاوردهای زنان افغانستان تأکید کرد و اضافه نمود که پیکار با هراس افگنی دراین کشور روبه رو شد.
این در حالیست که، رییس اجراییه کشور می‌گوید که اگر طالبان از خشونت دست بکشند حتا می توانند درانتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شرکت نمایند.
عبدالله عبدالله هشدارمی دهد تا هنگامی که زنان درروند صلح حضور نداشته باشند هیچ صلحی به کشور نخواهد امد.
درهمین حال رییس اجراییه افغانستان می‌گوید که ازتمامی دستاوردها درگفت‌وگوهای صلح با طالبان عقب نشینی نخواهد شد.
عبدالله بیان داشت:«من طرفدار گفت‌وگوها با طالبان استم. من هواخواه سازش استم اما همزمان با آن برای پشتیبانی از حفظ دستاوردهای مردم که حقوق آنان است نیز دفاع خواهم کرد. مردم ازبهر این حقوق قربانی داده اند ونباید این قربانی‌ها ازدست روند».
عبدالله همچنان می‌گوید که انتخابات ریاست جمهوری به تآخیر نخواهند افتاد.
وی افزود:«طالبان تاکنون برای گفت‌وگو با حکومت توافق نکرده اند بنابر این آیا ما می توانیم تا آن زمان برگزاری انتخابات را انتظاربکشیم، پاسخ به آن نخیر است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала