وزارت خارجه امریکا فروش راکت‌های اس ام – ۳ به جاپان را تایید کرد

© Photo / Wikipedia.orgوزارت خارجه امریکا فروش راکت‌های اس ام – ۳ به جاپان را تایید کرد
وزارت خارجه امریکا فروش راکت‌های اس ام – ۳ به جاپان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا تصمیم پنتاگون مبنی بر فروش راکت‌های اسام – ۳ بلوک آی‌بی در بدل ۱.۱۵ میلیارد دالر به جاپان را تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایالات متحده امریکا که شامل تشکیل پنتاگون می‌باشد اعلام نموده است که وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا تصمیم پنتاگون مبنی بر فروش راکت‌های سطح‌به‌هوای امریکایی SM-3 Block IB که برای رهگیری راکت‌های بالستیک میان‌برد و دوربرد استفاده می‌شود، به جاپان را تایید کرده است.

پایگاه نظامی در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در پایگاه نظامی امریکا در جاپان

در خبرنامه نشرشده آمده است که وزارت خارجه امریکا با حکومت جاپان معاملهٔ فروش ۵۶ راکت استاندرد اس‌ام — ۳ بلوک آی‌بی که قبلاً از جانب حکومت جاپان درخواست شده بود، را تایید می‌کند. ارزش این معامله ۱.۱۵ میلیارد دالر گفته شده است. وزارت خارجه امریکا گفته است که این معامله "در بالانس اساسی نظامی در منطقه را تغییر نمی‌آورد"، بلکه تنها "از اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده را از طریق تقویت امنیت یک متحد مهم، حمایت می‌کند".

راکت‌های رهگیر اس‌ام — ۳ بلوک آی‌بی که شامل سیستم دفاع هوایی Aegis می‌باشند، در کشتی‌های جنگی مستقر اند و قادر به رهگیری راکت‌های دشمن در فضا می‌باشند.

چنانکه قبلاً مقامات جاپانی اعلام کرده بودند، توکیو این راکت‌ها را "برای دفاع از راکت‌های کوریای شمالی"، که قبلاً راکت‌های بالستیک را نه تنها به جانب جزایر جاپان بلکه بر فراز خاک جاپان نیز، شلیک می‌کرد، خریداری می‌کند.

این در حالیست که چین نارضایتی اش را از این معامله ابراز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала