Mi-26-T2V: جدیدترین نوع «سوپرهلیکوپتر» ترانسپورتی روسی + عکس، ویدیو

© Sputnik / Dmitriy ShorkovMi-26-T2V: جدیدترین نوع «سوپرهلیکوپتر» ترانسپورتی روسی
Mi-26-T2V: جدیدترین نوع «سوپرهلیکوپتر» ترانسپورتی روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کارخانه هلیکوپترسازی مسکو بنام میل عملاً برای اولین بار نه تنها به نمایندگان رسانه های روسیه، بلکه خارجی هلیکوپتر ترانسپورت نظامی Mi-26-T2V – آخرین نوع بزرگترین هلیکوپتر جهان - نمایش داده شد. در جمله دعوت شدگان به رونمایی خبرنگار «Sputnik» نیز شامل بود.

در حال حاضر Mi-26 که در کارخانه هلیکوپترسازی رستوف در «پایتخت جنوب روسیه — شهر رستوف در کرانه دریای دون» تولید میشود، بزرگترین و سنگین ترین هلیکوپتر باربری در جهان محسوب میگردد. (هلیکوپتر مشابه نظر به وظایف، اما با ظرفیت جداً پائین قدرت بالانمودن بار در امریکا بنام- Sikorsky CH-53E Super Stallion تولید میشود).
هلیکوپتر Mi-26 قبلاً در سال های 1970 به مثابه جاگزین هلیکوپتر سنگین Mi-6 طراحی شده بود. هلیکوپتر اولین پرواز خود را در سال 1977 انجام داد، نوع نظامی آن از سال 1980 و و نوع ملکی Mi-26T — از سال 1985- بطور مسلسل تولید میشود. طی سال های تولید هلیکوپترها بارها عصری سازی شده و تا به حال ماشین فوق العاده عصری باقی مانده است.

© Sputnik / Dmitriy ShorkovMi-26-T2V
Mi-26-T2V - اسپوتنیک افغانستان
Mi-26-T2V

طول هلیکوپتر — 40 متر، کتله کامل پروازی — 56 تن، عرض کابین باربری — 2،3 متر، حجم آن — 110 مترمکعب (موتر باربری نظامی «اورال» در آن آزادانه جای میشود). هلیکوپتر میتواند تا 20 تن بار در کابین یا بطور آویزان در خارج بدنه انتقال دهد. (قابلیت بلندنمودن بار Sikorsky CH-53E — اندکی کمتر از 14 تن در کابین و 5،14 تن — بطور آویزان می باشد — مدیریت مسوول). تخنیک (نظامی یا با جسامت بزرگ ملکی) را میتوان آزادانه از طریق کلکین عقبی هلیکوپتر:دو پله و تراپ در هلیکوپتر جابجا نمود. برای بارنمودن بار با جسامت بزرگ در کابین باربری جرثقیل برقی با قوه کشش تا 500 کیلوگرام و کرن-بلاک قرار دارد. نوع ترانسپورتی نظامی هلیکوپتر ظرفیت تا 85 نفر از افراد پیاده یا تا 75 کماندو با تجهیزات آنها، یا تا 60 نظامی زخمی شده در تذکره ها دارد. نوع ملکی میتواند هرنوع بارهای تجارتی را حمل نماید و بطور آویزان میتواند کانتینرهای بحری، پایه های لین های ولتاژ بلند برق و بسته های عظیم کنده های چوب را انتقال دهد.

این هلیکوپتر عظیم را به هوا دو انجن توربین های گازی هرکدام با طاقت 11 هزار قوه اسپ و چرخ بال به قطر 32 متر با پره های فلزی کمپوزیتی بالا میکند. خبرنگار «Sputnik» با تجربه شخصی معتقد شد که در صورت انجن های فعال در رژیم پرواز بهتر است از Mi-26 به فاصله قابل ملاحظه دورتر قرار داشت. چرخ اداره دم هلیکوپتر — با 5 پره از شیشه پلاستیک ساخته شده و قطر آن با چرخ بال عمده هلیکوپتر سبک قابل مقایسه می باشد. برای تامین خودی انرژی برق Mi-26 در ایستگاه در صورت عدم موجودیت منبع خارجی انرژی برق دستگاه تولیدی کمکی بکار گرفته شده است.

نمایش برخاست عجیب هلیکوپتر روسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نمایش برخاست عجیب هلیکوپتر روسی در افغانستان + ویدیو
سرعت هلیکوپتر Mi-26 — 240-270 کیلومتر در ساعت می باشد که برای ماشین 56 تنی سرعت بد نیست. برد پرواز در صورت سوخت گیری اعظمی — در حدود 750 کیلومتر می باشد. راستی، به طریق کاهش بار و نصب نمودن تانکی های اضافی مستقیماً در کابین باربری برد پرواز میتواند تا 2350 کیلومتر برسد.
هلیکوپتر Mi-26 در کدام ارتفاعات پرواز کرده میتواند؟ «حد عملی» ماشین — ارتفاع اسمی که هلیکوپتر میتواند هنگام حرکت در دو سطح:عمودی و افقی بگیرد — 4600 متر، بطور «ستاتیک» — ارتفاع اعظمی که ماشین میتواند در آن فقط با کشش چرخ بال، بدون سرعت افقی در رژیم اعظمی کار انجن قرار گیرد — 1800 متر، ولی بطور «متحرک» ارتفاع کوتاه مدت اعظمی که هلیکوپتر میتواند به آن بالا شود — 6500 متر می باشد. (برای مقایسه:ارتفاع اعظمی Mi-8/17 — 3980 متر می باشد. اما Mi-8 چهار برابر نسبت به Mi-26 سبکتر است و بار را 5 مرتبه کمتر حمل میکند — مدیریت مسوول)
طی مدت زمان تقریباً 40 سال بهره برداری هلیکوپتر چند ریکارد قایم کرده و یک عده عملیات بی مانند ترانسپورتی را انجام داده است.

  • سال 1980

بلندنمودن 25 تن بار به ارتفاع 4000 متری.

  • سال 1988

عملیات نظامی در باره انتقال هلیکوپتر Mi-8 بطور آویزان در افغانستان.

  • سال 1988

پرواز به دایره بسته به فاصله 2000 کیلومتر با عبور از طریق جبهه اتموسفییری.

  • سال 1996

ریکارد رسمی جینیس: بلندنمودن چتربازان برای خیز از ارتفاع 6500 متر.

  • سال های 2000

— هلیکوپتر ملکی Mi-26T، بازهم در افغانستان، هلیکوپتر СН-47 «چینوک» امریکایی بطور آویزان موفقانه تخلیه شد.
— انتقال بدن هلیکوپتر Mi-26T (بدون انجن ها و چرخ بال) بطور آویزن.
— انتقال طیاره Tu-134توسط هلیکوپتر Mi-26T بطور آویزان.
— در حال حاضر هولدینگ «هلیکوپترهای روسیه» در کارخانه هلیکوپترسازی مسکو بنام میل آزمایشات پروازی آخرین نوع هلیکوپتر خانواده «26-م» — هلیکوپتر نظامی — ترانسپورتی Mi-26-T2V که به اساس سفارش وزارت دفاع روسیه ساخته شده، انجام میگردند. اولین بار این هلیکوپتر در پایگاه هوایی «کوبینکا» در چوکات نمایشگاه «اردو-2018» رونمایی شد. و اینک، در بهار سال 2019 هلیکوپتر را بطور مفصل به رسانه ها نشان دادند.
هلیکوپتر نظامی — ترانسپورتی Mi-26-T2V ظاهراً از انواع دیگر هلیکوپترهای «26-م» تفاوت کمتر دارد. فقط بدنه با رنگ ستر و اخفای «جنگلی» از انواع دیگر با رنگ خاکستری تیره، خاکی، نارنجی یا سفید فرق میشود. هلیکوپتر در داخل بطور محسوس تغییر کرده است. راجع به این تغییرات به ژورنالیستان سرگی پاپوف سرطراح در باره موضوع «هلیکوپترهای سنگین» کارخانه هلیکوپترسازی مسکو بنام میل معلومات داد:

«این نوع توسط این فرق میشود که در آن عصری ترین تکنالوژی های عددی بکار گرفته شده اند. آنها امکان بهبود بخشیدن و سبکترساختن کار عمله را فراهم ساخته و خود پروسه پیلوتی، رژیم ورود به نشست و آویزان ماندن را خودکار ساخته و امکانات بکاربرد هلیکوپتر در شرایط مختلف جوی و در هر زمان شبانه روزی را اتومات ساخته است. بطور مثال، پیلوت اتومات فعال شده به هلیکوپتر امکان حرکت در مسیر بدون شرکت پیلوتان فراهم می سازد و آنها فقط کار سیستم ها و اگریگات ها را کنترول میکنند. انجن و سیستم حامل (چرخ بال) تغییر نکرده اند. باور دارم که نوآوری های واردشده در هلیکوپتر Mi-26-T2V به کمپنی «میل» و روسیه نه تنها امکان حفظ مقام خود در هلیکوپترسازی جهانی، بلکه حفظ مقام پیشتاز جهانی در عرصه هلیکوپترهای سنگین فراهم خواهد کرد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала