دلیل پرواز سربازان آلمانی به افغانستان با طیاره‌های امریکایی، معلوم شد

© AP Photo / Mic Smithدلیل پرواز سربازان آلمانی به افغانستان با طیاره‌های امریکایی، معلوم شد
دلیل پرواز سربازان آلمانی به افغانستان با طیاره‌های امریکایی، معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان آلمانی برای پرواز به افغانستان نمی‌توانند از طیاره‌های نیروهای هوایی آلمان استفاده کنند، و از طیاره‌های امریکایی برای این پروازها استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آلمانی Der Spiegel، نظامیان آلمانی به دلیل اینکه نمی‌توانند از طیاره‌های خود برای پرواز به افغانستان استفاده کنند، توسط طیاره‌های نظامی — باربری سی — ۱۷ (C-17) امریکایی به افغانستان منتقل می‌شوند.

براساس اطلاعات رسانه‌ها، دلیل استفاده از طیاره‌های امریکایی توسط آلمانی‌ها را عدم اجازه عبور طیاره‌های ناتو از حریم هوایی آذربایجان، می‌خوانند.

تردید نظامیان آلمانی درباره پیروزی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تردید نظامیان آلمانی درباره پیروزی در افغانستان

گفته می‌شود که طیاره‌های نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا از مسیر هوایی دیگری برای پروازها استفاده می‌کنند.

معمولاً طیاره‌های آلمانی بر فراز آسیای مرکزی به جانب شهر مزار شریف، جایی که نظامیان آلمانی در آن مستقر اند، پرواز می‌کنند. اما در آخر ماه مارچ، آذربایجان پرواز این طیاره‌ها در حریم هوایی این کشور را منع کرد. مسوولین وزارت دفاع آلمان می‌گویند که در حال حاضر مذاکرات با حکومت آذربایجان جریان دارند.

براساس گزارش این نشریه آلمانی، این نخستین بار نیست که طیاره‌های بخش سیاسی — نظامی ناتو با مشکل عدم اجازه برای پرواز در حریم هوایی کشورهای دیگر، مواجه می‌شوند.

یکی از پرآوازه‌ترین موارد، در سال ۲۰۱۱ به وقوع پیوست، هنگامی که طیارهٔ آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان اجازه پرواز در حریم هوایی ایران را دریافت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала