بازبینی سیاست امریکا در برابر روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر بازبینی سیاست امریکا در برابر روسیه
بازبینی سیاست امریکا در برابر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های پیشین ایالات متحده امریکا رئیس جمهور این کشور را به بازبینی سیاست ایالات متحده امریکا در برابر روسیه فراخواندند.
زرنگی روسیه و چین بر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
زرنگی روسیه و چین بر امریکا

به گزارش اسپوتنیک، جرج شولتز وزیر پیشین امور خارجه، ویلیام پری وزیر پیشین دفاع و ساموئل نان سناتور پیشین امریکایی در مقاله مشترکی در روزنامه وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را به بازبینی در سیاست ایالات متحده امریکا در برابر روسیه فرا خواندند.

این سیاستمداران بر این باورند، که پیوندهای روسیه و امریکا به بن بست رسیده است و این وضع می تواند به رویارویی خطرناک و استفاده از جنگ افزار هسته ای منجر شود. آنها بر این باورند، که سطح خطر کنونی به طور محسوس بیشتر از خطر موجود برای صلح جهانی در زمان جنگ سرد است.

دولتمردان پیشین امریکا می گویند، که ایالات متحده به راهکار جدیدی در پیوندهایش با روسیه نیاز دارد چون خط مشی سیاسی قدیمی کارگر نیست و کنگره امریکا باید نقش اساسی را در این روند ایفا کند.

آنها پیشنهاد می کنند گروه دوحزبی در کنگره برای رسیدگی همزمان به تقویت ناتو و از سرگیری گفت و گو با روسیه تشکیل شود و علاوه بر این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ترامپ را به انتشار بیانیه مشترکی حاوی نکوهش استفاده از جنگ افزار هسته ای و جنگ هسته ای فرا می خوانند.

در مقاله منتشره آمده است:- "تجدید نظر در پیوندها با روسیه در زمینه هایی که دو کشور دارای منافع مشترک بنیادی هستند از جمله کاهش وابستگی به جنگ افزار هسته ای، جلوگیری از افتادن این جنگ افزار به دستهای بی ثبات، جلوگیری از استفاده از آن و در نهایت پایان دادن به موجودیت جنگ افزار هسته ای به عنوان خطری برای صلح برای ما فوق العاده مهم است".

سیاستمداران امریکایی پوتین و ترامپ را همچنین به ادامه همکاری امریکا و روسیه در صحنه سیاست جهانی فرا می خوانند.

به گفته آنها، در آغاز مذاکرات هلسینکی همه چیز خوب پیش می رفت اما در ادامه گواه هیچ پیشرفتی نبودیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала