30 نفر سهمیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای جرگه مشورتی صلح

© Photo / جرگه مشورتی صلح30 نفر سهمیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای جرگه مشورتی صلح
30 نفر سهمیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح افغانستان اعلام کرد، که به شمار 30 نفر نمایندگان مهاجران افغانستانی برای حضور در جرگه مشورتی در نظر گرفته اند.
روند انتخاب اعضای جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
چگونگی روند انتخاب اعضای جرگه مشورتی صلح بررسی می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر تلاش‌های دولت افغانستان برای گزینش نمایندگانی از سراسر افغانستان به‌منظور برگزاری جرگه مشورتی صلح افزایش یافته است.

سیدعلی کاظمی سخنگوی کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح گفت: سهم 30 نفری برای مهاجران افغانستانی مقیم در ایران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد، برای مهاجران مقیم در ایران 30 سهم در جرگه مشورتی صلح در نظر گرفته شده است و مهاجرین با برگزاری انتخابات می‌توانند نمایندگان خود را تعیین کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد، که نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایران تنها نقش نظارت کننده را بر روند انتخابات به عهده دارند و مهاجران خود باید نمایندگان شان را تعیین کنند.

امروز قرار است، انتخابات نمایندگان مهاجران ساکن خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شود تا نمایندگان مهاجران مقیم در این استان برای حضور در جرگه مشورتی صلح گزینش شوند.

در همین حال، اعتراضاتی نیز به عدم هماهنگی و اطلاع رسانی دیر هنگام نمایندگی‌های سیاسی افغانستان درباره این روند وجود دارد.

حسین خاوری معاون شورای هماهنگی هیات مذهبی مهاجران در مشهد نیز نسبت به عدم مسئولیت پذیری نمایندگی سیاسی افغانستان در اطلاع رسانی و برگزاری انتخابات انتقاد کرده است.

از سوی دیگر، آمارهای ضدو نقیضی از سهمیه مهاجران مقیم ایران در جرگه مشورتی صلح افغانستان ارائه شده است.

در حالی که کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح سهمیه مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران را 30 نفر اعلام کرده اما  در بخش نامه که از سوی وزارت خارجه افغانستان صادر شده سهمیه مهاجران مقیم ایران 40 نفر بیان شده است.

یادآوری می کنیم، که دولت افغانستان در نظر دارد تا طی دو هفته آینده جرگه مشورتی صلح را با حضور 2500 نماینده از سراسر این کشور در کابل برگزار کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала