نشنل انترست درباره ناتوانی امریکا در قطب شمال توضیح داد

© Sputnik / Valeriy Melnikovنشنل انترست درباره ناتوانی امریکا در قطب شمال توضیح داد
نشنل انترست درباره ناتوانی امریکا در قطب شمال توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمالگان منطقه پیرامون قطب شمال دوباره مورد توجه شدید قدرت های جهانی قرار گرفته اما امریکا برای دفاع از منافع اش در آنجا به هیچ وجه آمادگی ندارد.
حضور دوباره پنتاگون در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
حضور دوباره پنتاگون در قطب شمال

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنل انترست نوشت: امریکا در شمالگان حتی یک پایگاه نظامی ندارد و فاقد هواپیما و رزمناوهای بزرگی است که توانایی فعالیت در دماهای پائین را داشته باشد.

این نشریه امریکایی اضافه می کند، نیروی دریایی ایالات متحده تنها دارای یک کشتی یخ شکن سنگین در شمالگان است که 42 سال پیش ساخته شده و این کشتی حالا کهنه و فرسوده گردیده و چندی پیش نزدیک بود غرق شود.

نشنل انترست می نویسد، که دولت امریکا به بی توجهی اش به شمالگان ادامه می دهد و از جمله 750 میلیون دالری را که مجلس سنا برای تکمیل ناوگان قطبی تخصیص داده بود، برای ساختن دیوار در مرز امریکا با مکزیک خرج کرده است و این در شرایطی است که روسیه با تحرک زیاد برای دفاع از منافع خود در شمالگان تدارک می بیند.

 ارتش روسیه دارای زیردریایی ها، هواپیما ها و تانک های است که توانایی اجرای عملیات در این منطقه را دارد. ضمناً روسیه دارای 40 فروند کشتی یخ شکن است و این امکانات باعث تقویت مواضع مسکو در شمالگان می شود.

یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نومبر 2018 اهمیت شمالگان برای مسکو را خاطرنشان کرد و از تقویت حضور روسیه در این منطقه خبر داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала