اعلام استعفای دولت موقت در سودان

© AFP 2023 / ASHRAF SHAZLY پرچم سودان
پرچم سودان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری از استعفای رئیس شورای انتقالی سودان خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک اپوزیسیون سودان از ارتش که کنترل قدرت در این کشور را در دست دارد خواست تا تمام قدرت را بلافاصله به دولت غیرنظامی انتقال دهد.
عصر پنج شنبه ارتش سودان پس از برکنار کردن عمر البشیر از ریاست جمهوری بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن از تشکیل دوره انتقالی به مدت 2 سال با مدیریت شورای نظامی خبر داد.
به گفته خبرگزاری‌ها جا به جایی اخیر در رهبری سودان در واکنش به اعتراضات مردم صورت گرفته است که با ادامه حکومت نظامیان مخالف هستند. آنها فرماندهان ارتشی را بخشی از حاکمیت پیشین به رهبری عمر البشیر می‌دانند.
ارتش ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده گفته بود اوضاع را در دست خواهد گرفت اما انقلابیون سودانی با ماندن در خیابان‌ها خواستار تشکیل دولت موقت بدون دخالت نظامیان شده بودند.
یادآوری می کنیم که ارتش سودان روز پنجشنبه 11 اپریل، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان توسط ارتش برکنار و دستگیر شد و وزیر دفاع به عنوان رئیس موقت کشور سوگند یاد کرد. این خبر خشم مردم ناراضی را برانگیخت و آنها را به خیابان کشاند.
در خیابان‌های خارطوم و سایر شهرهای سودان اعتراضات ادامه دارد. نیروهای سیاسی و مخالفان خواهان واگذاری حکومت به زمامداران غیرنظامی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала