وزارت مخابرات افغانستان فیسبوک را فیلتر می کند

© AP Photo / dapd, Joerg Kochوزارت مخابرات افغانستان فیسبوک را فیلتر می کند
وزارت مخابرات افغانستان فیسبوک را فیلتر می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اعلام کرد، که اگر فیسبوک مطابق قوانین افغانستان در این کشور فعالیت نکند؛ در 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را فیلتر خواهند کرد.
احتمال فیلتر فیسبوک در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
احتمال فیلتر فیسبوک در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اعلام کرد، که اگر فیسبوک مطابق قوانین افغانستان در این کشور فعالیت نکند؛ در 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را فیلتر خواهند کرد.

شهزاد گل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان امروز شنبه(24 حمل) در یک نشست خبری گفت: دولت افغانستان از مجرای دیپلماتیک-وزارت خارجه- پیشنهاد خود را به شرکت فیسبوک فرستاده‌است.

وی افزود: در این پیشنهاد تاکید شده تا فیسبوک در افغانستان مطابق قوانین حاکم بر این کشور و سیاست‌های دولت افغانستان فعالیت کند.

آریوبی ادامه داد: اگر فعالیت فیسبوک در افغانستان مطابق با قوانین این کشور نباشد، متخصصان افغانستانی ظرف 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را در این کشور فیلتر می‌کنند.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان بیان می‌شود، که پیش از این گزارش شده بود نیروهای امنیت ملی این کشور شماری از تروریست‌های داعش را که در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص فیسبوک برای این گروه تروریستی فعالیت می‌کردند، دستگیر کردند.

شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک همواره یکی از دغدغه‌های مقام های حکومت افغانستان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала